شناسهٔ خبر: 30773301 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کره جنوبی ۲-۱ بحرین؛ صعود دشوار کره جنوبی با عبور از سد بحرین سرسخت

حامد اسماعیلی

تیم ملی فوتبال کره جنوبی با پیروزی برابر بحرین به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ صعود کرد. پیروزی کره جنوبی در وقت اضافه به دست آمد و بحرین حریف آسانی برای تیم پائولو بنتو نبود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- کره جنوبی توانست با برتری دو بر یک برابر بحرین جواز صعود به جمع ۸ تیم برتر جام ملت‌های آسیا را به دست بیاورد و ماجراجویی بحرینی‌ها در امارات بیش از مرحله یک هشتم نهایی دوام نداشت.

در مسابقه ای که در پایان وقت معمول با تساوی یک بر یک پایان یافت کره جنوبی در نیمه دوم وقت اضافه با یک ضربه سر به گل پیروزی بخش رسید.

جزئیات بازی

ورزشگاه بن راشد آل مکتوم دبی

ترکیب دو تیم

گزارش بازی

کره جنوبی با محوریت سون هیونگ مین برای کسب یک پیروزی دیگر در جام ملت‌ها برابر بحرینی که به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم مرحله گروهی به یک هشتم نهایی جام ملت‌ها آسیا رسیده بود، به میدان رفت. بحرین در نیمه نخست تلاش زیادی برای حفظ دروازه خود کرد و چند حمله جسته و گریخته که یکی از آن‌ها به شدت دروازه کره را تهدید کرد در دستور کار قرار داد اما گل دیرهنگام کره در نیمه نخست آب سردی بر پیکره بحرین بود که تلاش می‌کرد در نیمه نخست بدون گل خورده به رختکن برود.

در نیمه دوم فشار حملات کره جنوبی افزایش داشت و شاگردان پائولو بنتو به دنبال به ثمر رساندن گل دوم بودند به طوری که در ۲۰ دقیقه آغازین نیمه دوم کره جنوبی بارها دروازه بحرین را تهدید کرد اما خبری از گل دوم نبود. گلی که بحرین بر خلاف جریان بازی به ثمر رساند اوضاع را تغییر داد و کره جنوبی را دچار شوک روانی کرد به طوری که کره جنوبی پس از آن نتوانست تا پایان ۹۰ دقیقه حملات گسترده‌ای روی دروازه بحرین ترتیب دهد. پیش از سوت پایان ۹۰ دقیقه، روی اشتباه ولید الحیام مدافع بحرین، هوانگ یو جو در موقعیتی تک به تک با دروازه بان بحرین توپ را به بیرون زد تا بازی وارد وقت اضافه شود.

در وقت اضافه کره جنوبی باز هم توپ و میدان را در اختیار گرفت و در شرایطی که بحرین خسته و نامنظم به نظر می رسید در نیمه دوم وقت اضافه به گل رسید. برخورد توپ به دست سید رضا عیسی مدافع بحرین می توانست کره را در وقت اضافه صاحب یک ضربه پنالتی کند که داور چنین نظری نداشت.

در ۵ دقیقه پایانی وقت اضافه بحرین حملاتی را روی دروازه کره جنوبی ترتیب داد که به خلق موقعیت جدی گل نینجامید. سرانجام کره جنوبی به سختی توانست بحرین را شکست دهد و به یک چهارم نهایی راه یابد.

شرح گل ها

دقیقه ۴۴؛ هوانگ هی چان؛ (کره جنوبی ۱-۰ بحرین): ارسال عرضی لی یونگ از سمت راست به دهانه دروازه با دفع ناقص شبیر علوی سنگربان بحرین همراه شد و هوانگ هی چان توپی را که در محوطه جریمه در مقابل پای او قرار گرفت را با ضربه ای زمینی و دقیق به گل اول کره جنوبی تبدیل کرد.

دقیقه ۷۷؛ محمد الرمیحی؛ (کره جنوبی ۱-۱ بحرین): شوت زمینی و کم جان اما خطرناک مهاجم بحرین با دفع ناقص و اشتباه مدافعان کره، موقعیت را در دهانه دروازه نصیب الرمیحی کرد و او با ضربه ای محکم توپ را به تور دروازه کره جنوبی چسباند.

دقیقه ۱۰۷؛ کیم جین سو؛ (کره جنوبی ۲-۱ بحرین): لی یونگ با نفوذ سریع و دیدنی از راست بار دیگر پایه گذار گل شد. ارسال دقیق او به تیر دوم و در میان غفلت مدافعان بحرین با ضربه سر شیرجه ای کیم جین سو بازیکن تازه وارد کره جنوبی به زاویه مخالف به گل دوم کره منجر شد.

خلاصه بازی

 

 

نظر شما