شناسهٔ خبر: 30771441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی مردم ایران و پاکستان را نزدیک می‌کند

افتتاح مرکز فرهنگی پاکستان در مشهد

تالار و مرکز فرهنگی پاکستان همزمان با سالروز تولد محمد علی جناح بنیان‌گذار کشور پاکستان طی مراسمی در کنسولگری این کشور در مشهد افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش قدس آنلاین ؛  سفیر پاکستان در مراسم افتتاحیه تالار و مرکز فرهنگی کشور پاکستان گفت: امروز برای من روز بسیار نیکی است زیرا صبح در مراسم بزرگداشت محمد علی جناح در دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتم و اکنون نیز شاهد افتتاح مرکز فرهنگی پاکستان هستم و جای مرکز فرهنگی پاکستان با هدف گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و پاکستان خالی بود که این مرکز ایجاد شد.

رفعت مسعود بیان کرد: گرچه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کنسولگری‌ها گسترش روابط سیاسی دو کشور است اما توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی نیز اهمیت بسیاری دارد و توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی باعث نزدیک شدن مردم دو کشور می‌شود.

وی ادامه داد: ملت پاکستان و ایران دارای اشتراکات فرهنگی، زبان و نوع پوشش مشترک هستند.

سرکنسول پاکستان نیز در این مراسم گفت: مرکز فرهنگی پاکستان در فضایی به مساحت بیش از 400 متر مربع احداث شده است و این مرکز دارای بخش‌های مختلف شامل موزه، اتاق ادبیات، واحد معرفی محصولات پاکستان و پذیرش هدایای کشورهای دیگر و سایر نهادها است و احداث مرکز فرهنگی پاکستان در راستای گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان احداث شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم هدایایی به این تالار و مرکز فرهنگی پاکستان توسط کنسولگری‌های دیگر اهدا شد.

منبع : فارس

انتهای پیام

نظر شما