شناسهٔ خبر: 30770329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

محل به توپ بسته شدن گنبد مسجد اعظم ارومیه به عنوان اثر تاریخی نگه‌ داشته شود

صاحب‌خبر -

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، با اشاره به اینکه مردم ارومیه از سال 56 به همراه مرحوم حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی مجاهد نستوه ارومیه مسلح بوده‌اند اظهار کرد: مردم ارومیه در ماه مبارک رمضان سال 57 باشکوه خاصی در راهپیمایی شرکت کرده و در روز عاشورا و تاسوعای حسینی نیز تظاهرات بزرگی بر علیه شاه در این شهر انجام دادند.

وی تصریح کرد: مردم ارومیه از دو جهت با کمک مرحوم حسنی مسلح بودند یکی اینکه رژیم شاهنشاهی را ساقط کرده و اینکه پس از سکوت، از خاک خود دفاع کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوم بهمن سال 57، ارتش بیرون آمد و تانک‌ها را خارج و در خیابان امام(ره) تیراندازی را آغاز کردند گفت: رژیم شاه،گنبد مسجد اعظم ارومیه را که کانون انقلاب بوده و حضرت آیت الله قریشی در آنجا تولیت داشت و این کانون را هدایت می‌کرد به توپ بستند.

وی بیان کرد: انتظار از مسوولان شهری این است که جای به توپ بسته شدن گنبد مسجد اعظم ارومیه به عنوان آثار تاریخی نگاه داشته می‌شد اما برای مرمت، آن را از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، دوم بهمن ماه یادآور خاطرات قیام مسلحانه مردم ارومیه بوده که توسط مرحوم حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی و آیت‌الله علی‌اکبر قریشی هدایت شده و مردم در آن زمان برای اطلاع از روند فعالیت انقلابیون گرد هم می آمده و این خشم رژیم طاغوت را برانگیخته بود.

به همین سبب ارتش رژیم ستمشاهی، مسجد جامع را به توپ بست تا انقلاب اسلامی رنگ و بویی مسلحانه به خود گیرد و نخستین تیرهای جنگی را نیز مردم ارومیه به سوی سربازان طاغوت شلیک کردند تا در نهایت به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی منجر شد.

انتهای پیام

نظر شما