شناسهٔ خبر: 30768402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مکرون و مرکل طرح پیمان دوستی دو کشور را امضا کردند

رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان پیمان همکاری مشترک میان دو کشور را در یکی از شهر‌های آلمان امضا کردند.

صاحب‌خبر -

مکرون و مرکل طرح پیمان دوستی دو کشور را امضا کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز سه شنبه با حضور در شهر آخن در آلمان، نسخه جدید پیمان ۱۹۶۳ الیزه را به منظور همکاری میان دو کشور به امضا رساندند.

پیمان ۱۹۶۳ الیزه در آن زمان با هدف بهبود مناسبات دوجانبه و از بین بردن سردی ناشی از جنگ جهانی دوم میان دو کشور به امضا رسید.

در متن پیمان دوستی دو کشور آمده است: هر دو کشور همکاری‌های خود را در زمینه امور خارجه، دفاعی، امنیت و توسعه داخلی و خارجی و همزمان همکاری در راستای تقویت توانایی اروپا برای عمل به طور مستقل عمیق‌تر می‌کنند. در این پیمان بر همکاری امنیتی نزدیکتر برلین و پاریس تاکید شد و دو کشور متعهد شدند تا در صورت وقوع حملات نظامی در کنار هم به دفاع بپردازند و شورای امنیتی و دفاعی مشترکی را شکل داده و قوانین خود را برای صادرات تجهیزات نظامی هماهنگ کنند.

در پیمان همکاری آلمان و فرانسه تعهدی مبنی بر همگرایی اقتصادی با هدف ایجاد یک منطقه اقتصادی با قوانین مشترک لحاظ شد. همچنین گروهی از کارشناسان قرار است توصیه‌های اقتصادی را به دولت‌های دو کشور در خصوص تقویت همکاری تحقیقاتی در زمینه دیجیتال و انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه دهند. در این دیدار بر تشکیل ارتش اروپایی تاکید شد که بنا به گفته صدراعظم آلمان تنها در صورت هماهنگی دو کشور امکان‌پذیر است.

در مراسم امروز ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نیز حضور داشتند.

قرارداد ۱۹۶۳ الیزه به امضای شارل دوگل، رئیس جمهور وقت فرانسه و کنراد آدناور، صدراعظم وقت آلمان رسید. قرارداد الیزه نقش بسیار مهمی در نزدیکی دو کشور آلمان و فرانسه داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما