شناسهٔ خبر: 30761662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در جلسه ستاد مرکزی شاهد؛

شیوه‌نامه تشکیل و شرح وظایف ستادهای شاهد استان نقد و بررسی شد

در جلسه ستاد مرکزی شاهد که در دفتر معاون پرورشی وفرهنگی تشیل شد شیوه نامه تشکیل و شرح وظایف ستاد های شاهد استان نقد و بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسه ستاد مرکزی شاهد  آموزش و پرورش با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وفرهنگی، محمد حسن کاویانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید،  عبدالرسول عمادی، سرپرست معاونت متوسطه، رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی آموزش و پرورش  و سایر اعضا تشکیل شد.

دراین جلسه حکیم زاده گفت: بودجه‌های اختصاصی سرانه به دانش آموزان شاهد اختصاص داده شود زیرا آموزش و پرورش از بیشترین محدودیت بودجه ای برخوردار است و شایسته است هر چه سریعتر این بخش از طرف بنیاد شهید تدارک دیده شود و از فشار های روی آموزش و پرورش کاسته شود.

وی گفت : به عنوان یک راهکار می توان بودجه این دانش آموزان را مستقیم به حساب آموزش و پرورش واریز کرد و دوباره کاری انجام نشود.

 عبدالرسول عمادی گفت: فلسفه وجودی مدارس شاهد را باید مشخص کنیم تنوع مدارس در ایران زیاد است که باعث شده دستورالعمل های گوناگونی از آموزش و پرورش صادر شود و این تنوع شاید زیاد هم خوب نباشد.

 علیرضا کاظمی گفت: مدارس شاهد فلسفه وجودی اش از فرمایشات امام  راحل (ره) است که خواستار توجه ویژه به فرزندان شهید را داشتند و به مرور زمان فرزندان شاهد کم شدند و نگاه دیگر فلسفه وجودی این مدارس آن است که این مدارس مرکز ثقل فعالیتهای فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی افزود : در جلسه قبل جناب آقای کاویانی اشاره کردند که باید نگاه آینده پژوهانه و تحلیلی نسبت به مدراس شاهد داشته باشیم .

محمد حسن کاویانی گفت: با ایجاد مدارس شاهد نظام ظرفیتی را تامین کرده  بود و در ابتدای تاسیس نظر بر این بود که توسعه تعلیم و تربیت که با ارزش های نظام نزدیک است دراین مدارس پیگیری شود. اما اکنون رویه قدری متفاوت شده است و نیاز است بازنگری در شیوه اداره این مدارس انجام شود و ورودی و خروجی پیش بینی بشود . و به عنوان بازوی تعلیم و تربیت نظام باشد ونه فقط برای یک گروه خاص.

شیوه نامه تشکیل و شرح وظایف ستاد های شاهد استان در این جلسه به نقد و بررسی گذاشته شد و هر یک از اعضا نقاط قوت و ضعف آن را بیان کردند و عمادی در خواست کرد تا این شیوه نامه از ستاد تا صف برای استان ها و مناطق طرح ریزی شود و ستاد های استان ذیل ستاد باشد. و نظیر مسئولیت ها در ستاد مرکزی در استان ها هم دیده شود.

رزاقی گفت: این شیوه نامه به همه مناطق ارسال شده و طبق شرح وظیفه جدید طرح ریزی شده است و در جلسه گذشته بیان شد که قرار است در این جلسه در مورد ستاد های استانی بحث و تبادل شود و متناظر هر یک از این سمت ها در استان ها نیز دیده شده است.

کاظمی گفت : نکات بسیار خوبی مطرح شد و آغاز خوبی بود و تفویض می شود به کمیته معین و این اصلاحات انجام شود
شرح وظیفه دبیرخانه اضافه شود، مقدمه و عنوان اصلاح شود. مستندات فرادستی آورده شود و جلسه ستاد شاهد را از رای گیری خارج کنیم زیرا منشا اختلاف است و جلسات ستاد شاهد بر مبنای خرد جمعی باشد و برخی اعضا اصلاح شوند.
وی ادامه داد: بخشی از اهداف کلان ستاد شاهد به آن افزوده شود  و تجدید نظر در شرح وظایف صورت گیرد و ناظر به عملکرد ارتقای  و اعتلای سطح علمی باشد. این دستور المعل کامل باشد و یکپارچه به سطح استان و مناطق ارسال شود.
دو فرم طراحی شود فرم شاخص های ارزیابی متناظر با فرم ارزیابی استتانی و فرم ارزیابی از مناطق متناظر با دستورالعمل .

 

 

 

نظر شما