شناسهٔ خبر: 30760839 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بدبوترين چربي سوز که فورا لاغرتان مي کند

صاحب‌خبر -
بدبوترين چربي سوز که فورا لاغرتان مي کند
خبرگزاري آريا - بدبوترين چربي سوز براي لاغري سير معرفي مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از عصر شهروند، اگر نگران هستيد دچار بيماري قلبي، حمله قلبي و يا سکته مغزي شويد سير بخوريد. سير، فشار خون را پايين مي‌آورد و به اندازه‌ي دارو‌هاي تجويزي در اين کار مؤثر است.
مصريان، رومي‌ها و يونانيان باستان به کارگران، ورزشکاران المپيک و سربازان و ماهيگيران سير مي‌دادند، چون عقيده داشتند، سير باعث تقويت عملکرد (مخصوصاً براي مردان) و توانشان مي‌شود. علم جديد اين موضوع را بررسي کرده و معلوم شده سير، عملکرد ورزشي را افزايش مي‌دهد. بزرگ‌ترين اثر مثبت سير در بيماران قلبي مشاهده شد. در يک مطالعه مشخص شد که مصرف يک دوره‌ي شش هفته‌اي عصاره سير، ريسک بيماري قلبي را کاهش داده و توان ورزشي را بالا برده بود.
سير به نفع شما مي‌جنگد
علم نشان داده که ويروس‌ها، باکتري‌ها و انگل‌ها، سير را دوست ندارند! سير مي‌تواند کمکتان کند با سرماخوردگي بجنگيد و به ميزان 63 درصد از احتمال ابتلاي شما به اين بيماري کم مي‌کند. همچنين سير، طول مدت يک سرماخوردگي را از 7 روز به يک روز و نيم کاهش مي‌دهد. عملکرد دقيق سير هنوز کاملاً مشخص نيست، اما اين را خوب مي‌دانيم که سير سرشار از مواد مغذي است که سيستم ايمني را تقويت مي‌کنند.
ويروس‌ها، باکتري‌ها و انگل‌ها، سير را دوست ندارند! سير مي‌تواند کمکتان کند با سرماخوردگي بجنگيد و به ميزان 63 درصد از احتمال ابتلاي شما به اين بيماري کم مي‌کند
سير فلزات سنگين را از بدنتان دفع مي‌کند
فلزات سنگين مانند سرب و جيوه مي‌توانند به اندام‌ها و مغز آسيب زده و حتي باعث مرگ شوند. اگر در محل کارتان فلزات سنگين وجود دارد يا در خانه‌اي قديمي زندگي مي‌کنيد، حتماً سير را به رژيم غذايي‌تان اضافه کنيد.
سير چربي سوز است
شايد ومپاير‌ها به دنبال کلسترول بودند، نه خون! سير بر چربي‌هاي خون اثر مي‌گذارد. اگر مشکل کلسترول داريد، سير بخوريد. مصرف منظم مکمل سير مي‌تواند کلسترول مجموع و LDL را 10 تا 15 درصد پايين بياورد. متأسفانه سير نمي‌تواند HDL يا کلسترول خوب را بالا ببرد يا تري گليسيريد را کاهش بدهد. پزشکان باستان براي پاکسازي عروق، مصرف سير را توصيه مي‌کردند.
سير فشارخون را پايين مي‌آورد
اگر نگران هستيد دچار بيماري قلبي، حمله قلبي و يا سکته مغزي شويد سير بخوريد. سير، فشار خون را پايين مي‌آورد و به اندازه‌ي دارو‌هاي تجويزي در اين کار مؤثر است. کافي است روزي 4 حبه سير بخوريد. البته اين مقدار سير زياد است و بايد تدريجاً به اين ميزان برسيد تا معده‌تان را ناراحت نکنيد. سير خام و پودر سير به يک اندازه مؤثرند. سير کهنه نيز اين امتياز را دارد که تنفس و عرقتان را بد بو نمي‌کند.
سير از زوال عقل پيشگيري مي‌کند
زوال عقل مانند آلزايمر، بيماري است که از راديکال‌هاي آزاد و فعاليت اکسيداسيونشان ناشي مي‌شود. سير غني از آنتي‌اکسيدان‌هايي است که راديکال‌هاي آزاد را از بين مي‌برد. وقتي خواص آنتي‌اکسيداني را با خواص پاک کنندگي عروق ترکيب مي‌کنيد و فشارخون را پايين مي‌آوريد، ريسک بيماري‌هاي مغزي‌تان را کاهش مي‌دهيد. آنتي‌اکسيدان‌ها با محدود کردن آسيب سلولي، به نفع سلامتي عمل مي‌کنند و احتمال سرطان را پايين مي‌آورند.
احتياط!
اگر ديابت داريد پيش از مصرف سير با پزشکتان مشورت کنيد، زيرا سير، قند خون را پايين مي‌آورد.
اگر فشارخونتان پايين است، سير ممکن است فشارخونتان را خيلي پايين بياورد.
ضمناً احتمال خونريزي مخصوصاً طي بارداري وجود دارد.
اگر سير مصرف مي‌کنيد، دو هفته پيش از عمل جراحي، مصرف آن را قطع کنيد.
سير طعم‌دهنده‌ي بسيار خوبي براي غذاست و بوي منحصربه‌فردي دارد و اگر همراه با پياز آن را تفت بدهيد، رايحه‌ي شگفت‌انگيزي بلند خواهد شد. هزاران سال است که از سير در بسياري از موارد استفاده مي‌شود، از پاکسازي عروق گرفته تا جنگ با تومورها. علم مدرن مي‌تواند خيلي از اين ادعا‌ها را ثابت کند. اگر دوست نداريد دست و تنفس و عرقتان بوي سير بدهد، از سير کهنه استفاده کنيد.

نظر شما