شناسهٔ خبر: 30753042 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

منهای فوتبال

صاحب‌خبر -

قهرمانی ایران در کاراته نوجوانان جهان

مسابقات بین‌المللی کاراته باکو با حضور 800 کاراته‌کار از 11 کشور جهان برگزار شد که تیم ملی 14 نفری نوجوانان کشورمان با کسب دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز قهرمان این مسابقات شد. امیر رضا برزویی و علی زمانی صاحب مدال طلا شدند. حسین علی‌نژاد و طاها بشاورد به 2 مدال نقره دست یافتند و علی توکلی برنز گرفت .در این رقابت‌ها پس از ایران تیم‌های آذربایجان و گرجستان دوم و سوم شدند.

قهرمانی دیپلمات‌های ایران در پینگ‌پنگ

نخستین دوره مسابقات تنیس روی میز المپیاد ورزشی دیپلماتیک جام صلح و دوستی با رقابت بیش از 30 تیم ورزشی هیأت‌های دیپلماتیک مقیم ایران در کشورمان آغاز شد که در نهایت تیم ایران به مقام قهرمانی رسید و تیم دیپلماتیک اندونزی و روسیه به ترتیب به مقام دوم و سوم دست یافتند. در رشته شطرنج نیز که با رقابت 24 شطرنج از نمایندگی‌های سیاسی کشورهای مختلف در سالن شطرنج فدارسیون فوتبال ایران برگزار شد، افغانستان در رتبه نخست ایستاد. 

صالحی امیری: داشتن دو ستاد عالی بازی‌ها سیاست غلطی بود

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه جلسه ستاد عالی بازی‌های  المپیک، بیان‌ کرد: «ما جلسات را هر دو هفته‌ یک بار برگزار می‌کنیم، اما نزدیک رویداد  المپیک که شود جلسات هفتگی برگزار خواهد شد. البته ما یک کمیته‌ کارشناسی را تشکیل دادیم که دو نفر از وزارت ورزش و جوانان و دو نفر از کمیته ملی المپیک در آن حضور دارند و قبل از جلسه ستاد کارهای کارشناسی را انجام می‌دهند و گزارش آن را به ستاد ارائه می‌دهند. آن چیزی که در گذشته مایه اختلاف بود، این بوده است که دو ستاد در دو ارگان یک موضوع را دنبال می‌کردند که به نظرم این سیاست غلطی است. ما در حال‌ حاضر یک ستاد داریم که با مدیریت وزیر ورزش و جوانان کارها را دنبال می‌کند.» 

بنا: گلایه‌ام به خاطر تبعیض میان فوتبال و دیگر رشته‌هاست

محمدبنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که پس از پرداخت پاداش فوتبالیست‌ها در جام ملت‌های آسیا با انتشار پستی در اینستاگرام نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود درخصوص این موضوع گفت: «آن متن دلنوشته‌ای بود که قطعاً همه خواندید. بحث من اصلاً شخص کی‌روش و تیم ملی نیست بلکه تبعیضی است که وجود دارد. البته حرفم فقط مربوط به کشتی نیست بلکه برای کل ورزش است و باید به تمام رشته‌های ورزشی به یک صورت توجه شود. البته حرف می‌زنیم می‌گویند فوتبال در همه جای دنیا فرق دارد و یک صنعت است اما ما دنیا نیستیم و ایران هستیم و نگاه‌مان باید عدالت محور باشد.» 

بهداد سلیمی مدال طلای جهان را به موزه ورزش اهدا کرد

برخی از ورزشکاران نامدار کشورمان دیروز با حضور در وزارت ورزش مدال‌های خود را به موزه ورزش اهدا کردند. بهدادسلیمی مدال طلای جهانی در مسابقات وزنه‌برداری ۲۰۱۱ و آرش میراسماعیلی جام قهرمانی خود در مسابقات جهانی  جودوی تفلیس را به این موزه اهدا کردند. علاوه بر این مجتبی عابدینی نفر چهارم شمشیربازی المپیک ریو و احسان حدادی قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا پیراهن خود را به موزه ورزش اهدا کردند.

نظر شما