شناسهٔ خبر: 30752830 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

اشرف حکیمی: دورتموند؟ انتخاب دورتموند مثل قمار بود؛ مارسلو نباید مورد انتقاد قرار بگیرد چون اسطوره و نماد رئال مادرید است

امیر رضایی

اشرف حکیمی به همراه تیمش دورتموند که در مابِیا(Mabella) اردو زدند، با مارکا مصاحبه کرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- اشرف حکیمی مدافع راست مراکشی رئال مادرید که به صورت قرضی در دورتموند بازی می کند، امروز(دوشنبه) با مارکا به مصاحبه پرداخت. 

برای موفقیت در دورتموند به زمان کمی نیاز داشتی؛ آیا فکرش را می کردی در زمان کم به این موفقیت برسی؟

امیدوارم که ادامه داشته باشد. به خاطر نحوه گذشتن امسال خیلی خوشحال هستم اما هنوز زمان زیادی برای پیروزی باقی مانده است. به نظرم الان باید به تلاشمان ادامه دهیم تا به موفقیت های بیشتری برسیم.

آیا فکر می کنی توانایی دنبال کردن راه دنی کارواخال را داری؟(درخشش در لورکوزن و سپس تبدیل شدن به ستاره در رئال مادرید)

کارواخال و کاری که انجام داد، برای من مثل یک الگو یا نمونه است. او مثل من از تیم جدا شد و در لورکوزن رشد کرد و تبدیل به فوتبالیست حرفه ای شد. من هم به دنبال این هستم که مثل کارواخال تبدیل به یک فوتبالیست برجسته شوم. 

پیشنهاد از اسپانیا داشتی یا ترجیح دادی به کشور دیگری بروی؟

پیشنهاداتی که از کشورهای دیگر داشتم، بهتر از پیشنهادات داخل اسپانیا بود. انتخاب دورتموند مثل قمار بود. در واقع دورتموند تیم با تاریخ درخشان است اما تصمیم سختی بود که گرفتم. به دورتموند آمدم تا رشد کنم. در حال حاضر شرایط خیلی خوب است و امیدوارم ادامه دار باشد. 

در پست دفاع های کناری، چه بازیکنی را زیر نظر داری و دنبالش می کنی؟ 

در سمت چپ مارسلو را به خاطر اعتماد به نفسش در زمین دوست دارم. او نفوذهای خوبی دارد و از بازی لذت می برد. همچنین دنی کارواخال به خاطر خلق موقعیت و فرصت های خطرناکی که برای مهاجمین می سازد، دوست دارم. 

انتقادات به مارسلو را چطور می بینی؟

انتقاد از مارسلو ناعادلانه است. به نظر من نباید او مورد انتقاد قرار بگیرد چون اسطوره و نماد رئال مادرید است. مدافعان کناری به خاطر نفوذ زیادی که می کنند، همیشه مورد انتقاد قرار می گیرند اما مدافع در یک لحظه نمی تواند همه کار انجام دهد. مارسلو همه کار برای رئال مادرید انجام داده است و در فاز تهاجمی به این تیم خیلی کمک کرده است. به نظر من، او سزاوار این انتقادها نیست. 

چرا اشرف در دورتموند بهتر از اشرف در مادرید است؟

فوتبال آلمان کمی تاکتیکی تر است و مربی بیشتر به خط دفاع توجه می کند. من با آن ها پیشرفت کردم و سخت تمرین می کنم.

از گوتی و زیدان چه چیزهایی یاد گرفتی؟

به عنوان یک بازیکن و شاگرد همیشه چیزهای زیادی از مربیانم یاد گرفته ام. من از همه مربیانم تشکر می کنم و به خاطر آن ها است که الان به اینجا رسیده ام. 

آیا جیدون سانچو واقعا بازیکن خوبی است؟

وقتی شما عملکرد او را دیدید، من چه می توانم بگویم؟ او بازیکن و استعداد فوق العاده ای است. واقعا برایش خوشحال هستم؛ به خاطر عملکردش برای ما و آینده روشنش. 

رئال مادرید را بدون زیدان و کریستیانو رونالدو چطور می بینی؟

رئال مادرید در شرایط خوبی نیست اما من به رئال مادرید و بازیکنانش اعتماد دارم که از این شرایط بد بیرون بیایند. فکر نمی کنم افت رئال مادرید فقط به خاطر زیدان و کریستیانو باشد ولی من به این بازیکنان اعتماد دارم. 

آیا با دیدن ایسکو روی نیمکت شگفت زده شدی؟

بله. واقعا شگفت زده شدم که بازیکن عالی مثل ایسکو را روی نیمکت می بینم اما این تصمیمی است که مربی می گیرد و مربی هم اعتقاد دارد که این تصمیم به سود تیم است ولی از دید من، ایسکو بازیکن فوق العاده ای است که همیشه در تیم من جای دارد. 

قمار بزرگ رئال مادرید روی بازیکنان جوانی مثل وینیسیوس، براهیم دیاز و رودریگو را چطور می بینی؟ 

در رئال مادرید همیشه فشار بزرگی روی شما هست چراکه آن ها بهترین تیم جهان هستند. ما بازیکنان جوان باید این فشار را کنترل کنیم که در رئال مادرید بازیکنانی هستند که برای این کار آماده باشند. 

آیا در یک یا دو فصل آینده خودت را در رئال مادرید می بینی؟

نمی دانم در یک یا دو فصل دیگر چه اتفاقی می افتد اما من خودم را در دورتموند می بینم و تلاش می کنم تا پیشرفت کنم و پیروز شوم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد. 

 

نظر شما