شناسهٔ خبر: 30749973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد حوزه خراسان شمالی:

ولایتمداری عملی مهم‌ترین محور آموزه‌های فاطمی است

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ولایتمداری و حمایت از ولایت در عرصه عمل از مهم‌ترین محورهای سبک و سیره حضرت فاطمه(س) است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام فاطمیه، با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی تمام مسلمانان است، اظهار داشت: باید از سیره حضرت الگو گرفت.

وی، ولایتمداری و حمایت از ولایت را یکی از محورهای آموزه‌های فاطمی دانست و افزود: حضرت زهرا (س) با سیره و رفتار خود ارزش و جایگاه ولایت را نشان داد، بنابراین باید از هستی خود در مسیر ولایت بگذریم و اجازه ندهیم که ولایت دچار لطمه و آسیب شود.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه در مقام حرف و سخن همه ولایتمدار هستند، تصریح کرد: اما حضرت زهرا (س) نشان داد که باید در امر ولایت با جان و دل وارد عرصه شد و امر ولایت را محقق کرد، چراکه ولایتمداری باید توأم با عمل باشد.

وی با اشاره به الگو بودن حضرت فاطمه زهرا (س) در شئون مختلف زندگی، گفت: اگر متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه در قالب هنر، رسانه و ... بتواند حضرت زهرا (س) را با زبانی زیبا و رسا به‌عنوان الگو معرفی کند و اگر بانوان ایرانی حضرت فاطمه زهرا (س) را در تمام شئون فردی، اجتماعی، عبادی، تربیت فرزند، شوهرداری را الگوی خود قرار دهند بسیاری از مشکلات اجتماعی و خانوادگی جامعه ما مرتفع می‌شود.

این استاد حوزه با اشاره به بیانات شهید مطهری گفت: این عصر، عصر نفاق و بحران معنویت بوده و این همان چیزی است که زن امروز با آن مواجه است.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: دشمنان اسلام با هجمه‌های خود، چیزی که باطنش گرگ و کژدم است ولی ظاهرش لعاب شیرین، رنگارنگ و جذاب دارد را رواج می‌دهند و زن امروز را به نام‌های فمینیسم، تساوی حقوق زن و مرد و یک سری القاب فریبنده و جذاب فریب می‌دهند؛ در صورتی که سبک و سیره فاطمی بهترین الگو و کارآمدترین روش برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات جامعه امروز به‌ویژه برای بانوان است.

گفتنی است، ایام فاطمیه یا روزهای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شش روز بوده که سه روز آن در جمادی‌الاول از سیزدهم تا پانزدهم و سه روز آن در جمادی‌الثانی از سوم تا پنجم این ماه است و در این روزها مسلمانان به‌ویژه شیعیان برای شهادت دخت نبی مکرم اسلام عزاداری می‌کنند.

علمای شیعه پیرامون تاریخ درگذشت حضرت فاطمه (س) دو روایت متفاوت شامل 75 و 95 روز بعد از درگذشت حضرت محمد (ص) را مورد وثوق می‌دانند و از آن جا که درگذشت پیامبر اسلام در بیست و هشتم صفر بوده؛ به روایت 75 روز، از سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاول را فاطمیه اول می‌دانند و بنا به روایت 95 روز، تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) را در سوم تا پنجم جمادی‌الثانی دانسته و آن را فاطمیه دوم می‌نامند.

البته روایت 95 روز و ایام فاطمیه دوم در نزد شیعیان معتبرتر و مقبول‌تر بوده و به همین دلیل نیز مراسم‌های ایام دوم به نسبت ایام فاطمیه نخست، با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما