شناسهٔ خبر: 30745617 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کابوس های تمام نشدنی نتانیاهو

تهران-ایرنا- بنیامین نتانیاهو می خواهد باردیگر بر کرسی ریاست دولت صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بنشیند؛ اما با کوهی از موانع و مشکلات ناشی از افتضاح های سیاسی و اخلاقی ؛ از جمله فساد مالی فزاینده در نظام اداری، روبرو است از همین رو تمامی راه های فرار را می آزماید.

صاحب‌خبر -

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از استعفای وزیر دفاع خود و خروج حزبش از ائتلاف با حزب حاکم ، فشارهای بسیاری را از جانب اعضای ائتلاف حاکم در اسرائیل به خود احساس می کند؛ موضوعی که باعث شد انتخابات زودهنگام در دستور کار نظام سیاسی رژیم صهیونیستی قرار گیرد و به این ترتیب پارلمان صهیونیستی پیش از پایان دوره 4 ساله خود منحل و انتخابات زودهنگام برای فروردین ماه سال 98 برنامه ریزی شد.
حالا در انتخاباتی که قرار است در دهم آوریل 2019 در سرزمین های اشغالی برگزار شود، احزاب مخالف عزم خود را جزم کرده اند تا به هر شکل ممکن نتانیاهو را از ادامه ریاست بر دولت صهیونیستی باز دارند؛ او اما به جای پاسخ به مخالفانش در توضیح مشکلات این رژیم، راه فرافکنی و انحراف فضای سیاسی در اسراییل و انتقال آن به خارج از سرزمین های اشغالی را در پیش گرفته است.
یکی از اصلی ترین راه هایی که نتانیاهو برای فرار از گرداب های داخلی بر روی آن شرط بندی کرده ، انتقال بحران از حوزه سیاست داخلی به سیاست خارجی این رژیم است.
بنابراین، نزدیکی به کشورهای ظاهرا دشمن، یعنی دولت های عرب، در دستور کار او قرار گرفت، بطوری که دامنه ارتباطات مخفیانه اش با دولت هایی مانند سعودی و امارات را گسترش داد تا سرانجام از دورترین حلقه یعنی عمان وارد حیات خلوت جهان عرب شود.
نتانیاهو همچنین برای سفر به چند پایتخت خاورمیانه و آفریقایی نیز برنامه ریزی کرده که سفر به چاد در هفته جاری برایش به مثابه یک پیروزی بود.
اگرچه این سفرها از نظر وزنی، از اهمیت چندانی در سیاست خارجی به حساب نمی آید، اما اینگونه به نظر می رسد که او قصد دارد ضمن شکستن قبح رابطه کشورهای مسلمان با تل آویو ، از آن به عنوان برگ برنده ای در روند سیاسی رژیم صهیونیستی و آن هم در آستانه انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی استفاده کند.
اما مساله اینجاست که پس از اعلام تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی ، تحولات بسیاری رخ داد و احزاب جدیدی نیز شکل گرفتند. رهبران صهیونیستی در دل این احزاب سعی در تشکیل ائتلافی قدرتمند برای سرنگون کردن نتانیاهو دارند.
مخالفان نتانیاهو تلاش دارند برای پایین کشیدن او از اریکه قدرت از پرونده های فساد مالی اش نیز استفاده کنند، بطوری که آویخای مندلبیت دادستان کل اسرائیل برای متهم کردن نتانیاهو به تلاش هایش افزوده است و نتانیاهو که این فشار را به طور کامل در داخل احساس می کند، مدعی می شود، احزاب چپ و رسانه ها دادستان کل را ترغیب می کنند تا به هر قیمتی علیه او اعلام اتهام کند.
به همین دلیل بعید است تحرکات دیپلماتیک نتانیاهو به تنهایی بتواند چاره کار و کمک به نتانیاهو تلقی شود، پس برای فرار از بحران داخلی، پروژه ایران هراسی نیز به موازات تحرکات دیپلماتیک، در دستور کار او قرار گرفته است؛ موضوعی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا عاشق آن است.
در همین چارچوب است که در هفته های اخیر نتانیاهو یک جنگ روانی علیه حضور نیروهای ایرانی در سوریه براه انداخته است.
هرچند این حملات نتیجه ای برای نیروهای اسرائیلی نداشته ، اما نکته مهم این است که نتانیاهو در روش های تبلیغاتی و جنگ روانی خود علیه ایران تغییراتی ایجاد کرده و با طرح علنی موضوع حملات به سوریه ، سعی دارد به هر ترتیب، اذهان در سرزمین های اشغالی را به جانب ایران منحرف کند.
در همین ارتباط هفته گذشته اعلام کرد که اسرائیل هزاران حمله به مواضع ایران در سوریه انجام داده است. همچنین وزیر اطلاعات اسرائیل و هم حزب نتانیاهو در حزب راست افراطی لیکود نیز حمله اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به اهداف ایرانی را تایید کرد. حال آنکه گرفتاری های نتانیاهو با یا بدون ایران تاثیری بر جلب آرای صهیونیست ها به نفع وی نخواهد داشت.
نتانیاهو برای نجات از گرداب های داخلی حالا حتی به هر خبری که بتواند برای لحظاتی او را تسکین بدهد، گذر نخواهد کرد؛ از دروغ درباره یک مرکز تاسیسات هسته ای در دورقوز آباد در جنوب تهران تا شایعه بیماری حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان تا موجی رسانه ای راه بیاندازد.
حالا دیگر جهان نه دروغ های عجیب و غریب نتانیاهو درباره ایران را می پذیرد و نه او قادر است از کابوس یک سکوت سه ماهه حسن نصرالله فرار کند چرا که تلویزیون المیادین در خبری اعلام کرد که با سید حسن نصرالله مصاحبه ای مفصل انجام داده و شنبه آن را پخش خواهد کرد .
خاورم**3234**1770**1586

نظر شما