شناسهٔ خبر: 30741625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در گفت و گو با «ایران آنلاین»

وکیل کرباسچی: احضاریه دریافت نکردیم/ شاید تیمی از اصفهان برای بازداشت آمده است

ابراز بی اطلاعی وکیل کرباسچی از اجرای حکم موکلش/ شاید تیمی از اصفهان برای بازداشت آمده است

صاحب‌خبر -

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر بازداشت غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب گارگزاران سازندگی برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری، وکیل او از اجرای حکم ابراز بی اطلاعی کرد و گفت احضاریه ای به دست او یا موکلش نرسیده است.
محمود علیزاده طباطبایی به «ایران آنلاین» گفت: از بازداشت یا اجرای حکم آقای کرباسچی اطلاعی نداریم. آخرین تماس من با ایشان ساعت 11 صبح بوده و بعد از آن، اطلاعی ندارم و به تماس ها هم پاسخ نمی دهند.

برای اجرای حکم کرباسچی باید احضاریه دریافت می کردیم

وی با بیان اینکه برای اجرای حکم و بازداشت او، قاعدتا باید احضاریه ای ارسال می شد، ادامه داد: پرونده مربوط به اصفهان است و حتی سه روز پیش که با دادگستری اصفهان تماس گرفتم، هنوز اجرای حکم صادر نشده بود.
طباطبایی با بیان اینکه هیچ ابلاغی نشده، درعین حال بازداشت کرباسچی را محتمل دانست و گفت: پرونده مربوط به اصفهان است و این حکم زندان باید در این شهر اجرا شود، اما احتمال دارد که تیمی ازاصفهان آمده و ایشان را بازداشت کرده باشند، زیرا گویا برای اجرای حکم عجله داشتند.
حسین مرعشی، سخنگوی کارگزاران هم گفت که کرباسچی صبح امروز برای حضور در حزب از خانه خارج شده و اکنون اطلاعی از او در دست نیست.
نخستین بار یک رسانه اصولگرا خبر بازداشت کرباسچی را منتشر کرد.
کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی نسبت به سیاست های منطقه ای ایران در سوریه داشت که در نهایت دستگاه قضا به این موضوع ورود کرد و کرباسچی به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه و به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

 

منبعی آگاه: کرباسچی در مسیر زندان اوین است

ایسنا در همین زمینه نوشت: خبری امروز منتشر شد که حکم قطعی یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، امروز به اجرا در آمد.

پیرو این موضوع یک منبع آگاه در ابتدا به ایسنا عنوان کرد که « این خبرصحت ندارد و تا این لحظه او را به زندان نیاورده‌اند» اما دقایقی بعد تایید کرد که کرباسچی برای گذراندن دوران یک سال محکومیت زندان در مسیر اوین است.

توضیحات مرعشی درباره بازداشت کرباسچی

همچنین حسین مرعشی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: آقای کرباسچی دقایقی پیش با منزلشان تماس گرفتند و اعلام کردند که صبح امروز از منزل به قصد رفتن به دفتر حزب کارگزاران سازندگی خارج شدند که توسط تعدادی از مامورین به دادسرای اجرای احکام هدایت شدند.

وی ادامه داد: ایشان الان در دادسرای اجرای احکام هستند و احتمالا این حضور برای شروع اجرای حکم محکومیتی است که داشتند.

علیزاده: پلیس امنیت کرباسچی را بازداشت کرد

در همین حال سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع کرباسچی در گفت‌وگو با ایسنا مدعی بازداشت موکلش از سوی پلیس امنیت شد.

براساس این گزارش، ۲۴ مردادماه  قوه قضاییه در خبری اعلام کرده بود: حکم یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد و حکم اولیه با اعتراض وکیل کرباسچی مواجه شد، اما پس از بررسی این پرونده در دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی، در تاریخ ٢٢-٥-٩٧ حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی توهین آمیز نسبت به شهدای مدافعان حرم داشت که با اعتراضات وسیع مردمی در سراسر کشور مواجه شد و دستگاه قضا به این موضوع ورود کرد. احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال گذشته از تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد و گفت: نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است.

کلمات کلیدی

غلامحسین کرباسچی

وکیل کرباسچی

حکم بازداشت

نظر شما