شناسهٔ خبر: 30734835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

جشنواره ملی فیلم کوتاه تالاب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

کریمیان از برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه و کلیپ تالاب در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره ملی تا ۵ اسفندماه سال جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « مجید کریمیان» امروز (1 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از پیوست های مهم در سبک زندگی اسلامی توجه به محیط زیست است و باید بیشتر به این مهم توجه شود.
 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: با بیان اینکه بسیاری از آسیب هایی که در حوزه زیستگاه طبیعی داریم بخاطر عدم احترام و بی تفاوتی نسبت به محیط زیست است.
 

کریمیان یکی از ظرفیت های طبیعی خراسان جنوبی را تالاب کجی نمکزار نهبندان دانست و ادامه داد: توجه به این تالاب توجه به ظرفیت الهی است.
 

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه و کلیپ موبایلی تالاب در خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: محورهای این جشنواره شامل تالاب ها، مأمن و پناهگاه حیات وحش، حیات تالاب، تعدیل آب و هوا و مدیریت منابع آب، مرگ تالاب، نابودی اکوسیستم و بروز پدیده گرد و غبار، تالاب، گردشگری و اکوتوریسم و محیط زیست از دیدگاه اسلام و نگاه ویژه مقام معظم رهبری است.
 

کریمیان با تاکید بر اینکه آثار تولیدی با موضوع« تالاب کجی نمکزار نهبندان» به عنوان موضوع دارای اولویت از امتیاز ویژه ای در داوری بهره مند خواهد شد، عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 5 اسفندماه سال جاری است.
 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فیلم کوتاه، کلیپ موبایلی، بخش آزاد (انیمیشن و موشن گرافیک) از بخش های جشنواره ملی تالاب است، گفت: اختتامیه این جشنواره 12 اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.
 

وی به نحوه ارسال آثار به جشنواره ملی تالاب اشاره و افزود: هنرمندان و علاقمندان در این حوزه می توانند آثار خود را به همراه فرم مشخصات اثر و فرم مشخصات تولید کننده یا کارگردان به نشانی دبیرخانه جشنواره به آدرس استان خراسان جنوبی، بیرجند، خیابان غفاری 11 پلاک 11 حوزه هنری ارسال یا در پیام رسان ها با شماره همراه 09390170905 به همراه مشخصات اثر و تولید کننده اثر بارگذاری کنند.



رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: جوایز جشنواره برای نفر اول بخش فیلم کوتاه، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ریال، نفر دوم بخش فیلم کوتاه، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال و  نفر سوم بخش فیلم کوتاه، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال است.

 

کریمیان افزود: همچنین به نفر برگزیده بخش کلیپ موبایلی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال و به نفر برگزیده بخش آزاد جشنواره نیز تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

 

نظر شما