شناسهٔ خبر: 30732387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کویت و قطر مهمترین مقصد صادراتی تولیدات معادن استان بوشهر/معادن کوچک فعال می‌شوند

رئیس خانه معدن استان بوشهر گفت: در استان بوشهر ۲۲۰ معدن ثبت شده است که ۱۲۰ معدن فعال و ۱۰۰ معدن غیرفعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ احمد مرادی  در نشست رئیس خانه معادن کشور در دیدار با استاندار بوشهر اظهار داشت:  در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه معادن و منابع زیرزمینی وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

وی گفت: در استان بوشهر ۲۲۰ معدن ثبت شده است که ۱۲۰ معدن فعال و ۱۰۰ معدن غیرفعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت مطلوب استان بوشهر در عرصه ذخائر معدنی فرصت بسیار خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری است و باید از این ظرفیت مهم برای فعالیت سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در این بخش استفاده شود.

مرادی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر زمینه فعالیت معادن و تولید مواد معدنی خاطرنشان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس از مهمترین مشتریان تولیدات معدنی استان بوشهر هستند.

وی با اشاره به اینکه فعال سازی معادن کوچک باعث تقویت اشتغال‌ و توسعه صادرات می‌شود، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور در شرایط ویژه و حساسی است و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس خانه معدن استان بوشهر از صادرات سه میلیون تن مواد معدنی از استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس طی ۱۰ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: کویت و قطر از مهمترین واردکنندگان مواد معدنی از استان بوشهر هستند.

مرادی با اشاره به اهمیت ذخائر معادن استان بوشهر برای اجرای طرح‌های عمرانی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی در استان بوشهر توسعه یابد و ساخت پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر ضروری است.

وی از مهمترین اقلام تولیدات معادن استان بوشهر به شن، ماسه، گچ و سنگ آهک اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر بازاهای هدف صادراتی مواد معدنی استان بوشهر می‌توان به کشورهای هند و چین اشاره کرد.

رئیس خانه معدن استان بوشهر از برنامه ریزی برای صادرات مواد معدنی استان بوشهر به کشورهای ویتنام و بنگلادش در سال آینده خبر داد و بیان کرد: نبود پایانه صادراتی مواد معدنی باعث شده تا ۸۰ درصد محصولات معادن استان بوشهر صادر نشود.

انتهای پیام/

نظر شما