شناسهٔ خبر: 30729673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ائتلاف سعودي صنعا را بمباران کرد

صاحب‌خبر -
ائتلاف سعودي صنعا را بمباران کرد
خبرگزاري آريا- ائتلاف عربي به سرکردگي عربستان ساعتي پس از تهديد به بمباران صنعا پايتخت يمن، مناطق مسکوني و زيرساخت هاي اين شهر را بمباران کرد که در پي آن شماري غيرنظامي در حمله جنگنده هاي ائتلاف سعودي به صنعا پايتخت يمن کشته و زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا، ائتلاف سعودي شب گذشته در بيانيه اي تهديد کرد که شبکه کاملي از توانايي هاي پهپادي و مراکز لجستيکي يمن را هدف قرار خواهد داد.
با عملي شدن تهديد ائتلاف متجاوزان و حملات جنگنده هاي سعودي به مناطقي در صنعا، رسانه ها از صداي چند انفجار مهيب و ادامه پرواز هواپيماهاي متجاوز بر فراز اين شهر خبر دادند.
شبکه خبري المسيره اعلام کرد که يک کارخانه مواد غذايي در منطقه وادي احمد در شمال پايتخت هدف حمله هوايي قرار گرفت و خسارت هايي به شماري از خانه هاي اطراف نيز وارد شد.
جنگنده هاي سعودي همچنين پارک 21 سپتامبر شهرستان معين را هدف حمله قرار دادند.
سخنگوي وزارت حقوق بشر يمن با محکوم کردن اين حملات اعلام کرد که تجاوز نظامي به صنعا نقض حقوق بشر به شمار مي رود.
وي گفت که سازمان ملل اکنون در برابر يک آزمون واقعي قرار دارد و بايد در قبال تنش آفريني و گسترش حملات به صنعا موضع گيري کند.
القحوم عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن نيز گفت که جنگ افروزي ائتلاف متجاوزان و بمباران صنعا، پاسخي مشابه را در پي خواهد داشت.
خبرگزاري اسپوتنيک همچنين گزارش داد که ائتلاف سعودي به پايگاه لشکر يکم تحت کنترل انصار الله و چند موضع ديگر در صنعا حمله کرده است.
بر اين اساس، در پي اين حملات صداي انفجار شديد در مناطق مختلف پايتخت به گوش رسيد و پرواز هواپيماها بر فراز شهر ادامه يافت.
در پي حمله شنبه شب جنگنده هاي سعودي به کارخانه اي در صنعا دست کم دو غيرنظامي جان باختند و شماري نيز زخمي شدند.
هواپيماهاي متجاوز همچنين يک کارخانه مواد غذايي را در منطقه وادي احمد در شمال پايتخت هدف حمله قرار دادند که بر اثر آن خسارت هايي به شماري از خانه هاي اطراف اين کارخانه نيز وارد شد.
جنگنده هاي سعودي همچنين پارک 21 سپتامبر شهرستان معين را هدف حمله قرار دادند.
ائتلاف عربي به سرکردگي عربستان ساعتي پس از تهديد به بمباران صنعا پايتخت يمن، مناطق مسکوني و زيرساخت هاي اين شهر را بمباران کرد.
ائتلاف سعودي شب گذشته در بيانيه اي تهديد کرد که شبکه کاملي از توانايي هاي پهپادي و مراکز لجستيکي يمن را هدف قرار خواهد داد.
عربستان و امارات از ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند کشور عربي و با کمک و چراغ سبز آمريکا، حملات گسترده اي را عليه يمن فقيرترين کشور عربي آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي اين کشور به قدرت، به اهداف و زيادخواهي هاي سياسي خود جامه عمل بپوشانند.
جنگ تاکنون بيش از 16 هزار کشته بر جاي گذاشته و ميليون‌ها يمني را با بحران شديد گرسنگي و قحطي روبرو کرده است، به گونه اي که سازمان ملل متحد در گزارشي، قحطي در اين کشور را `بزرگ‌ ترين فاجعه انساني` ناميد. شمار زيادي از اين کشته ها را زنان و کودکان تشکيل مي دهند.

نظر شما