شناسهٔ خبر: 30729034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افشاي سندي درباره همکاري السيسي و بن‌سلمان در قتل خاشقجي

صاحب‌خبر -
افشاي سندي درباره همکاري السيسي و بن‌سلمان در قتل خاشقجي
خبرگزاري آريا- يک معارض عربستاني با انتشار سند درز شده از ديوان پادشاهي سعودي، از نقش و مشارکت دولت قاهره در ترور روزنامه‌نگار منتقد عربستاني خبر داد که وليعهد سعودي آمر اصلي اين جنايت شناخته مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از الخليج‌آنلاين، «محمد المسعري» معارض عربستاني «سندي درز شده» از ديوان پادشاهي سعودي را منتشر کرده است که نقش مصر در هماهنگي با تيم امنيتي سعودي براي ترور «جمال خاشقجي» روزنامه‌نگار منتقد در دوم اکتبر در استانبول را نشان مي‌دهد.
ديوان پادشاهي سعودي در اين سند با عنوان «بسيار سرّي و نامه‌اي سرّي» که به «عباس کامل» رئيس دستگاه اطلاعات مصر و مدير دفتر «عبدالفتاح السيسي» رئيس‌جمهوري مصر ارسال کرده است، به پيشنهاد دولت مصر جهت همکاري امنيتي و اطلاعاتي در پرونده قتل خاشقجي پاسخ مي‌دهد.
طبق اين نامه درز شده، سه نفر از عناصر تيم ترور خاشقجي عازم قاهره شدند که شامل «ماهر المطرب» يکي از اعضاي تيم حمايت از «محمد بن‌سلمان» وليعهد سعودي، و نيز «صلاح الطبيقي» پزشک متخصص کالبدشکافي و سرهنگ «منصور ابا حسين» بودند. اين تيم راس ساعت 10 صبح روز جمعه 28 سپتامبر 2018 با يک هواپيماي متعلق به نيروهاي هوايي پادشاهي سعودي، وارد قاهره شد.
در پايان اين سند، از رئيس دستگاه اطلاعاتي مصر به دليل هماهنگ‌شدن در عمليات ترور خاشقجي، با اسم رمز «شکار گران‌بها» تقدير شده است.
پيشتر روزنامه «يني‌شفق» ترکيه در اکتبر گذشته به نقل از منابع رسمي، که نامشان فاش نشد، گفته بود که تيم ترور خاشقجي بعد از ارتکاب جنايت در کنسولگري سعودي در استانبول، با دو فروند هواپيما اين شهر را ترک کرد. يکي از اين هواپيماها از نوع «گلف استريم» عازم مصر شد و پس از يک روز از آنجا به سمت رياض حرکت کرد.
اما دومين هواپيما از نوع «گلف استريم جي 450» استانبول را به سمت شهر دبي ترک کرد و سپس از آنجا عازم رياض شد.
جمال خاشقجي، روزنامه‌نگار و منتقد سعودي، در تاريخ 10 اکتبر 2018 در کنسولگري کشورش در استانبول به صورت وحشيانه‌اي به قتل رسيد. گزارش‌ها حاکي‌ست که «محمد بن‌سلمان» وليعهد سعودي آمر اصلي اين جنايت بوده است.

نظر شما