شناسهٔ خبر: 30726488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس بیمارستان گلستان اهواز خبر داد؛

ساماندهی اسناد مربوط به نقش مؤثر بیمارستان گلستان اهواز در دفاع مقدس

میثم معزی گفت: بیمارستان بزرگ گلستان اهواز روزگاری از حضور رزمندگان و دلاورمردان غیور ایران زمین معطر بوده است لذا برای ماندگاری این گنجینه، شایسته دانستیم تا بهترین فعالیت‌ها در قالب طرح ساماندهی و تدوین آرشیو دوران دفاع مقدس اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع پرس از اهواز، «میثم معزی» رئیس بیمارستان گلستان اهواز با بیان اینکه دوران دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم و گرامی برای نسل‌های متمادی، از ارزش معنوی و فرهنگی ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: این لطف بزرگ خداوند است که بیمارستان بزرگ گلستان اهواز روزگاری از حضور رزمندگان و دلاورمردان غیور ایران زمین معطر بوده است لذا برای ماندگاری این گنجینه، شایسته دانستیم تا بهترین فعالیت‌ها در قالب طرح ساماندهی و تدوین آرشیو دوران دفاع مقدس اجرایی شود.
 
وی افزود: پروژه ساماندهی اسناد پزشکی دفاع مقدس در سال ۹۵ آغاز و متأسفانه پس از مدت کوتاهی متوقف شده بود که اینجانب بلافاصله پس از توفیق خدمتگزاری به عنوان ریاست بیمارستان گلستان، با توجه به اهمیت موضوع، این طرح ساماندهی، تفکیک و بایگانی اسناد جنگی را در دستور کار قرار دادم و بحمدالله هم اکنون با پیگیری مجدانه و همه‌جانبه‌ همکاران بیمارستانی، در کوتاهترین زمان ممکن، پیشرفت‌های مفید و ماندگاری در این زمینه صورت گرفته است.
 
معزی در خصوص دیگر مراحل ساماندهی اسناد پزشکی ایثارگران در بیمارستان گلستان اهواز گفت: وجود بیش از ۴۰۰ هزار کارت ارجاع دوران جنگ تحمیلی، حدود ۵۰ هزار پرونده مجروحیت و بالغ بر ۱۱۴ دفتر پذیرش و امداد رزمندگان و مجروحان بمباران‌ها و حمله‌های موشکی، بیانگر نقش کلیدی و مؤثر بیمارستان گلستان اهواز در آن دوران است که در این طرح کوشیده شده مطابق استاندارد، تحت نگهداری و بایگانی قرار داده شود.گرما، گرد و غبار و آتش‌سوزی را تا حد قابل توجهی بالا برده است.
 
رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: کار جدا سازی حدود ۵۰ هزار پرونده پزشکی مربوط به دوران دفاع مقدس از پرونده‌های عادی، به عنوان اسناد و مدارک ارزشمند جنگ، جهت نگهداری بهتر مطابق استاندارد که بیش از یک سوم آن برای تبدیل به اسناد الکترونیکی، اسکن شده و به زودی تکمیل خواهد شد و همچنین تفکیک تعداد ۱۱۴ دفتر پذیرش و امداد مجروحان بر اساس سال و ماه و روز، به منظور سهولت بیشتر در پاسخگویی و ارائه مدارک به متقاضیان، انجام شده است.
به گزارش دفاع پرس، کلیه اسناد و مدارک حوزه دفاع مقدس خوزستان در آینده ای نزدیک توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان تدوین که پس از انتشار آنها به صورت کتاب، مستند و ... در باغ موزه دفاع مقدس استان به معرض نمایش عموم در می آیند.

انتهای پیام/

نظر شما