شناسهٔ خبر: 30723439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تل‌آویو مدارس «آنروا» در قدس اشغالی را می‌بندد

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته از سال آینده تحصیلی تمام مدارس وابسته به آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل در قدس اشغالی را ببندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی اعلام کرد تمام مدارس وابسته به «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی) در قدس اشغالی را در سال درسی آینده می‌‌بندد.

بر اساس گزارش کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، این تصمیم چند هفته پس از نشست محرمانه شورای امنیت داخلی این رژیم در دفتر نخست‌وزیر «بنیامین نتانیاهو» صورت می‌گیرد؛ جلسه ای که برای بستن موسسات وابسته به آنروا در قدس برگزار شد.

رسانه‌های صهیونیستی در اکتبر سال گذشته (2018) از طرح شهرداری این رژیم در قدس برای سلب تمام اختیارات آنروا در این شهر و بستن سازمان‌های وابسته به آن خبر دادند.

این اقدامات پس از آن انجام می‌گیرد که آمریکا سال گذشته به کمک‌های مالی خود به آنروا پایان داد و این کشور به همراه رژیم صهیونیستی تلاش دارند تعریف «آواره فلسطینی» را تغییر دهند به نحوی که مفهوم آوارگی فقط شامل نسل اولی شود که به اجبار از اراضی اشغالی 1948 طرد شدند و (مفهوم آوارگی) دیگر نسل‌های این آوارگان را که هم‌اکنون تعداد آن به پنج میلیون نفر در تمام دنیا رسیده، در برنگیرد.

«آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (آنروا) (The United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East) در همان سال اشغال فلسطین «1948»، تأسیس شد.

این نهادِ وابسته به سازمان ملل در می 1950 کار خود را آغاز کرد و مأموریتش به صورت دوره‌ای تجدید شد که آخرین تاریخ تجدید این مأموریت مربوط به ژوئن 2017 است. آنروا به بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی در اردن، لبنان، سوریه و اراضی اشغالی و نوار غزه خدمات ارائه می‌دهد.

کشورهای عضو سازمان ملل به صورت داوطلبانه به این نهاد کمک مالی می‌کنند و خدمات آنروا شامل آموزش، بهداشت، بهبود زیرساخت‌ها و اوضاع اردوگاه‌ها، اعطای وام‌های کوچک و کمک در حالت‌های اضطراری هنگام درگیری‌های مسلحانه است.

انتهای پیام/م

نظر شما