شناسهٔ خبر: 30722037 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

۷ بهمن؛ زمان برگزاری آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی/ داوری بیش از ۵۶۰۰ اثر در جشنواره دهم/ تجلیل از ۳۷ اثر و شخصیت برتر داخلی و بین‌المللی در آیین اختتامیه

رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی با اشاره به شرکت ۵۶۴۹ اثر در دهمین دوره از این جشنواره گفت: در آیین اختتامیه این جشنواره (هفتم بهمن ماه) از ۱۷ اثر برگزیده داخلی، ۸ اثر خارجی و ۱۲ پیشکسوت، مترجم و نهاد علمی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تجلیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین میرزایی روز یکشنبه در نشست خبری دهمین دوره جشنواره فارابی اظهار داشت: ۵۱۷۱ اثر داخلی و ۴۷۸ اثر از کشورهای دیگر در این دوره از جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۵۳ درصد کتاب، ۱۱ درصد پژوهش خاتمه یافته، ۱۶ درصد رساله دوره دکتری و ۲۰ درصد پایان‌نامه کارشناسی ارشد هستند.
وی با اشاره به اینکه سه گروه علوم تربیتی، زبان شناسی و علوم اقتصادی بیشترین آثار دریافتی را دارا هستند گفت: از امسال گروه مطالعات بین‌رشته‌ای نیز به گروه‌های علمی جشنواره فارابی اضافه شد و در روز اختتامیه از اثر برگزیده این گروه نیز تجلیل می‌شود.
دکتر میرزایی افزود: با مکاتبات دبیرخانه جشنواره فارابی با ناشران معتبر و گروه‌های علمی دانشگاهی و همچنین الکترونیکی شدن مراحل دریافت آثار، در این دوره از جشنواره تعداد آثار دریافتی افزایش یافت. در این دوره ۳۷ درصد آثار توسط نهادهای حقوقی مانند انجمن‌های علمی و ۶۳ درصد آثار توسط مولفان و محققان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی با بیان اینکه در بخش بین‌الملل دهمین جشنواره فارابی از ۸ برگزیده خارجی در حوزه مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی تجلیل خواهد شد گفت: این برگزیدگان از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان، لهستان، اسپانیا، اندونزی، قزاقستان و هندوستان خواهند بود.
رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی، استفاده از ظرفیت استادان سزاسر کشور را در داوری و کمیته‌های علمی از مزایایی این دوره جشنواره نام برد و گفت: الکترونیکی شدن فرآیندهای جشنواره باعث شد تا از ظرفیت مراکز علمی غیر از شهر تهران استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس جمهور برای شرکت در اختتامیه جشنواره فارابی دعوت شده است. وی در صورت حضور از نفرات برتر هر گروه با اعطای لوح تجلیل خواهد کرد.
م.ع ۶۰/ ل.م ۵۴/‏ ع. ع ۵۷

نظر شما