شناسهٔ خبر: 30721693 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

جشنواره فارابی در صدد تقویت نقش علوم انسانی در نظام معرفتی جامعه است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دبیر دهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی با تاکید بر اینکه این جشنواره به مرحله تثبیت و بلوغ خود رسیده است گفت: جشنواره فارابی درصدد تقویت نقش علوم انسانی در نظام معرفتی جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری امروز یکشنبه در نشست خبری دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی (ویژه تحقیقات علوم انسانی) گفت: اختتامیه دهمین دوره جشنواره فارابی، همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و با رشد کمی و کیفی نسبت به دوره‌های گذشته هفته اول بهمن ماه برگزار می‌شود.
وی افزود: فرآیند برگزاری جشنواره فارابی حدود یک‌سال طول می‌کشد و در این مدت اعضای هیئت علمی و محققان بسیاری از کشور در همکاری با پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در برگزاری آن نقش داشته‌اند که همگی شایسته قدردانی هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: برگزاری جشنواره فارابی می‌تواند مشارکت اجتماعی عالمان علوم انسانی را در جامعه افزایش دهد و امیدواریم در نظام تصمیم‌گیری و در راستای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی از دانشمندان علوم انسانی استفاده بیشتری شود.
وی بر اتکای این جشنواره به ارزش‌های علمی و دوری از سایر جهت‌گیرها تاکید کرد و گفت: مراحل داوری متعدد و ضوابط سخت‌گیرانه علمی، باعث می‌شود تا بهترین آثار پژوهشی علوم انسانی به عنوان آثار برگزیده انتخاب و به جامعه معرفی شود.
م.ع ۶۰/ ل.م ۵۴/‏ ع. ع ۵۷

نظر شما