شناسهٔ خبر: 30718047 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

# هوای_ پاک

صاحب‌خبر -
یگانه خدامی
خبرنگار

​​​​​​​در آلودگی‌های تمام نشدنی هوای کلانشهرها امروز روز هوای پاک است. در فضای مجازی از اظهارنظر درباره این روز و گله از آلودگی هوا تا عکس‌های شهردار تهران با موتور برقی را می‌خواندیم و می‌دیدیم. پیروز حناچی امروز برخلاف روال گذشته با موتور برقی تولید داخل در کنار دوچرخه سواران از پارک لاله تا پارک شهر رفت و این موضوع جالبی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی شد تا با هشتگ هوای پاک درباره آن بنویسند.
توئیت‌ها و نوشته‌های چهره‌های سیاسی هم امروز مورد توجه قرار گرفت. مثل توئیت محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات:«امروز با مترو به وزارت آمدم. بی‌نظیر بود!ازاین پس بیشتر باید بیایم. خوبه سایر مسئولان هم در غیر روز هوای پاک، از تردد عمومی استفاده کنند. مسئول اگر وقتش را با سیاسی‌کاری و حسادت تلف نکند، برای هر کاری وقت دارد.این فرصت طلایی شنیدن نظرمردم مهم‌تر است یا داشتن محافظ و راننده؟»
نظرات کاربران را هم بخوانید: «شهردار در روز هوای پاک، به‌جای دوچرخه با موتور برقی رفته به جمع دوچرخه سوارها. نکته اینه که پاک بودن وسیله برقی، وابسته به پاک بودن روش تولید برق است و سوار شدن وسیله برقی در ایرانی که برقش پاک/تجدید پذیر نیست یعنی جابه‌جا کردن مکان آلودگی و ضرر. بهتر از هیچیه ولی راه حل نیست»، «امروز 29 دی روز هوای پاک، عضو شورای شهر تهران زمانی گفت: امروز در تهرانی زندگی می‌کنیم که هفته‌ای 500 نفر به خاطر آلودگی هوا کشته می‌شوند. (فقط حرف، دریغ از یک جو لیاقت و عمل)»، «دولت یک قلم 15هزار میلیارد تومان به صنعت ورشکسته و گران فروش خودرو کمک کرد. با این پول می‌شد کل مشکل شهرهای آلوده و صنعتی  را با کمک مترو حل کند. البته این پول صرف آلوده‌تر شدن بیشتر شهرها می‌شود»، «چیزى نمونده بود تو روز هواى پاک امتحانمون به‌خاطر گرد و خاک کنسل شه!»، «آسمان‌آبی و هوای‌پاک فقط حق شما و شهردار و شورای‌شهر‌تهرانه، ما باید بوی گند قلیون خونه سنتی مجوز دار محله رو تحمل کنیم.»، «می‌ترسم آخرش یک بلایی سر اون عکاسی که دنبال حناچی افتاده و از دوچرخه‌سواری و موتورسواریش عکس می‌گیره بیاد.»، «حواسمون هست که امسال در بسیاری از روزهای پاییز و زمستان هوا پاک بود؟ نه حواسمان نیست. چون همه منتظریم هوا آلوده باشد بعد بنشینیم تحلیل کنیم کجا را بزنیم بهتر است! ما چه کم از بی‌بی‌سی داریم؟»

نظر شما