شناسهٔ خبر: 30716282 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موبایلستان | لینک خبر

ساعت هوشمند گوگل به زودی با اپل واچ رقابت خواهد کرد

آناهیتا عیوض خانی

صاحب‌خبر -

به‌تازگی اعلام شده است که کمپانی فسیل (Fossil) فناوری “انتخاب ساعت هوشمند” خود را به مبلغ 40 میلیون دلار به گوگل فروخته است. به نظر می‌رسد که گوگل در این راستا سعی دارد تا فاصله میان اپل واچ سری 4 و ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید نظیر گلکسی واچ کمپانی سامسونگ را کمتر کند. با موبایلستان همراه باشید.

رقابت شدید گوگل با اپل در صنعت ساعت هوشمند رقابت شدید گوگل با اپل در صنعت ساعت هوشمند

مطالب مرتبط

گرگ مک کلوی به‌عنوان رئیس استراتژی و فناوری دیجیتال گروه فسیل در این رابطه خاطرنشان کرد که :«این نوآوری تولیدی جدید است که هنوز به بازار راه پیدا نکرده است. این فناوری بر اساس تحولاتی است که در زمان خرید کمپانی میس فیت به دست آمده است.» میس فیت به ساخت ردیاب‌های سلامت و تلفن‌های همراه هوشمند متمرکز بر سلامت مشهور است پس می‌توان حدس زد که این نوآوری در رابطه باقابلیت‌های مراقبت از سلامت خواهد بود.

اگرچه به نظر می‌رسد که گوگل بالاخره ساخت پیکسل واچ را آغاز کرده است اما اکنون مشخص شد که گوگل این فناوری را با تمامی شرکای سیستم‌عامل پوشیدنی خود به اشتراک خواهد گذاشت. استیسی بریپ به‌عنوان نایب‌رئیس مدیریت محصولات در Wear OS بیان کرد که :« دیدیم که اگر گوگل برخی از فناوری‌های درحال‌توسعه را داشت، می‌توانست به‌راحتی آن‌ها را توسعه دهد و نه‌تنها فسیل می‌تواند از آن‌ها استفاده کند بلکه دیگر شرکا نیز در این اکوسیستم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.»

این خبر بسیار خوبی برای هواداران اندروید است زیرا اگر از حق نگذریم، همیشه قابلیت‌های مرتبط با سلامت ساعت هوشمند اپل واچ از ساعت‌های هوشمند اندرویدی بیشتر بوده است اما با این تغییر و خرید بزرگ کمپانی گوگل می‌توان شاهد ورود این دسته از فناوری‌ها به ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید بود.

نظر شما