شناسهٔ خبر: 30711337 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حملات دیوانه‌وار ائتلاف سعودی-آمریکایی به صنعا

در پی حملات گسترده ائتلاف متجاوز به مناطق مختلف صنعا، دستکم دو تن کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. انصارالله در واکنش اعلام کرد این حملات به دستور مستقیم آمریکا صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های ائتلاف  سعودی-آمریکایی در ساعات پایانی شنبه شب (دیشب) و ساعات اولیه بامداد امروز نقاظ مختلف صنعا را به صورت گسترده بمباران کردند.

بر اساس گزارش «المسیره»، این جنگنده‌ها یک کارخانه در منطقه «وادی احمد» واقع در شمال صنعا را هدف قرار گرفتند و آن را نابود کردند؛ در پی این حمله به منازل نزدیک در کارخانه مذکور آسیب‌های گسترده‌ای وارد شد. ائتلاف سعودی همچنین چهار حمله به شهرستان «معین» داشت .

در ادامه این گزارش آمده در پی حملات ائتلاف متجاوز به کارخانه دیگری در منطقه «جدر» شهرستان «بنی حارث» دو نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

از آنجایی که کارخانه مذکور در کنار ساختمان‌های مسکونی بوده، خسارت‌های زیادی به این منازل وارد شده است.

از دیگر مناطقی که جنگنده‌های ائتلاف سعودی آن را هدف قرار دادند، پادگان تیپ اول زرهی در شمال صنعا بود.

 

واکنش انصارالله

«فضل ابوطالب» دبیرکل دفتر سیاسی انصارالله اعلام کرد حملات گسترده ائتلاف سعودی-آمریکایی به صنعا به دستور مستقیم آمریکا صورت گرفته است.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت دشمن تلاش می‌کند با بمباران پایتخت، روحیه مزدورانش در جبهه‌های مختلف را بالا ببرد اما این حملات به لطف خدا شکست خواهد خورد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در توئیتر خود نوشت حملات به صنعا نتیجه حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی- اماراتی‌ و دیگر متحدانش است اما ملت یمن را نخواهد ترساند.  

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله هم تأکید کرد حمله به مناطق مختلف صنعا با دستور و نظارت آمریکا صورت گرفته اما خون‌های مردم یمن، گرانقیمت است و در مقابل این حملات دست‌بسته نخواهند نشست.

انتهای پیام/

نظر شما