شناسهٔ خبر: 30702772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جهانگیری در جلسه شورای عالی حج و زیارت:

باید جهت تسهیل شرایط حج تلاش کنیم/حج می تواند دیپلماسی دینی فرهنگی جهان اسلام باشد

معاون اول رییس جمهوری گفت: حج و زيارت در ارتقاء معنويت و اعتلاي ديني جامعه نقش موثري دارد و بايد تلاش كنيم فرايند انجام اين گونه برنامه هاي معنوي هر چه بيشتر براي مردم تسهيل شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، گروه سیاسی به نقل پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه شورای عالی حج و زیارت عصر امروز (شنبه، ۲۹ دی ماه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

 

«اسحاق جهانگيري» در این جلسه با بيان اينكه موضوع حج و زيارت از موضوعات مورد توجه مردم ايران است، گفت: حج و زيارت در ارتقاء معنويت و اعتلاي ديني جامعه نقش موثري دارد و بايد تلاش كنيم فرايند انجام اين گونه برنامه هاي معنوي هر چه بيشتر براي مردم تسهيل شود. 

 

معاون اول رييس جمهوری افزود: در ايام حج دستگاه هاي متعددي در اين موضوع دخيل هستند كه انتظار داريم همه اين دستگاه ها همكاري و هماهنگي لازم را با سازمان حج و زيارت انجام دهند تا مردم بتوانند به بهترين شكل ممكن در اين مراسم شركت كنند.


جهانگيري با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران خواهان روابط صميمانه و دوستانه با همه كشورهاي همسايه و منطقه است،‌ تصريح كرد: حج مي تواند به عنوان ديپلماسي فرهنگي و ديني، نقشي موثر و سازنده در ارتقاء سطح روابط ميان كشورهاي اسلامي داشته باشند. 


در اين جلسه كه وزاري امور اقتصادي و دارايي، فرهنگ و ارشاد اسلامي، راه و شهرسازي، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، رييس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و رييس اورژانس كشور نيز حضور داشتند، رييس سازمان حج و زيارت گزارشي از جلسات برگزار شده و مذاكرات صورت گرفته با وزارت حج عربستان براي حج سال ۹۸ ارائه كرد و گفت: در اين مذاكرات در خصوص همه موضوعات نظير تغذيه، تداركات، حمل و نقل و اسكان زوار بحث و تبادل نظر شد و تفاهم نامه اي ميان دو كشور به امضا رسيده و توافقات لازم صورت گرفته است.


رشيديان همچنين با اشاره به گشايش مجدد و آغاز بكار دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عربستان، خاطر نشان كرد: همه مسائل و موضوعات مرتبط با حجاج ايراني از طريق اين دفتر پيگيري خواهد شد و اين موضوع نقش موثري در بهبود شرايط حجاج ايراني در ايام حج خواهد داشت.

 

در ادامه اين جلسه موضوع تشكيل كميسيون دائمي شوراي عالي حج و زيارت و آيين نامه آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت و به تصويب رسيد. 


موضوع چگونگي تامين منابع مالي مورد نياز برگزاري حج سال ۹۸، بودجه اختصاصي سازمان حج و زيارت، نظارت بر دفاتر خدمات زيارتي و تعيين حسابرس سازمان حج و زيارت در سال ۹۸ از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما