شناسهٔ خبر: 30682465 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گواردیولا: فشار ناشی از صدرنشینی لیورپول؟ به بازیکنان گفته‌ام جدول لیگ را فراموش کنند؛ تا به اینجای فصل، حسرت چیزی را نخورده‌ایم

امیرعلی پژمان

سرمربی سیتیزن‌ها می خواهد شاگردانش فصل جاری را بدون حسرت به اتمام برسانند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی از ساعت 17:00 روز یکشنبه هفته آینده میهمان هادرزفیلدِ قعرنشین خواهد بود. پپ گواردیولا دو روز قبل از برگزاری این دیدار در روز تولدش در کنفرانس خبری قبل از این بازی حاضر شد که در ادامه قصد داریم صحبت هایش را مرور کنیم.

به نقل از Manchester Evening News، گواردیولا در خصوص مصدومیت مندی اظهار داشت:

او به بازگشت به میادین نزدیکتر شده اما برای دیدار پیش رو در دسترس نخواهد بود. بنجامین سومین یا چهارمین جلسه تمرینی اش را پشت سر گذاشته و اکنون باید سعی کند به بهترین فرمش برگردد.

- در خصوص بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ کاپ:

اکنون بازی روز یکشنبه که دیدار بعدی ما است، مهمترین چیز است. بعد از بازی مقابل هادرزفیلد، به آن دیدار فکر خواهیم کرد اما باید در نظر داشته باشید که تیم اصلی، مهمترین تیم است و اگر بازیکنان تیم اصلی خواهان چیزی باشند، باشگاه با خواسته آن ها موافقت خواهد کرد.

در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی از چند بازیکن از تیم دوم استفاده خواهیم کرد. نمی دانم چند بازیکن از تیم دوم به میدان خواهند رفت اما اکثر بازیکنان تیم اصلی به استراحت نیاز دارند و متاسفانه نمی توانند در هر دو بازی حضور داشته باشند.

- آگوئرو از ابتدا بازی خواهد کرد یا ژسوس؟

هیچ مشکلی در تصمیم گیری در این خصوص وجود ندارد! یا آگوئرو بازی خواهد کرد یا ژسوس، یا شاید هر دوی آن ها! همه بازیکنان به اندازه کافی به میدان خواهند رفت زیرا بازی های زیادی پیش رو داریم.

- به دنبال چه بازیکنی هستید؟

ما به بازیکنی نیاز داریم که از لحاظ فیزیکی قدرتمند باشد و بتواند فضاهای خالی ما را پر کند. هر چه قدر توانایی او در شناخت فضاهای خالی تیم ما بهتر باشد، بیشتر به کارمان خواهد آمد. پیدا کردن چنین بازیکنی آسان نیست زیرا عواملی مانند قیمت، مدیر برنامه و بودجه باشگاه در آن دخیل است. عملکرد سه یا چهار بازیکن را مشاهده کرده ایم و خواهیم دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

- فشار ناشی از صدرنشینی لیورپول:

اولا باید بگویم اختلاف مان با لیورپول در حال حاضر 4 امتیاز است و نه 7 امتیاز. دوما، به بازیکنانم گفته ام که جدول لیگ را فراموش کنند و روی بازی با هادرزفیلد تمرکز کنند. بازی در زمینی با هوای بسیار سرد، سخت خواهد بود. باید روی عملکرد خودمان تمرکز کنیم تا در خصوص کاری که می بایست انجام دهیم، پشیمانی ای نداشته باشیم. تا به اینجای فصل، حسرت چیزی را نخورده ایم و باید سعی کنیم فصل را به همین منوال به پایان برسانیم.

- درباره اخبار مبنی بر حضور جاسوس از سوی لیدز یونایتد در تمرینات دربی کانتی و تایید این موضوع از سوی مارچلو بیلسا که انتقاد فرانک لمپارد، سرمربی دربی کانتی را در پی داشت:

مارچلو بیلسا در خصوص اقدامش خیلی رک و واضح صحبت کرد. اگر او در گذشته این کار را انجام داده، چرا باید نظرم در خصوص او تغییر کند؟ من وی را به خوبی می شناسم و احترامی که برایش قائلم، تغییر نکرده است. البته فرانک لمپارد را نیز درک می کنم.

زمین تمرین بارسلونا به مانند یک پناهگاه بود و نمی شد چیزی را دید. آنالیز بازیکنان دربی کانتی به صورت عمومی توسط بیلسا را مشاهده کردم و چیزی که از آن یاد گرفتم این بود که فوتبال به بازیکنان و عملکرد آن ها تعلق دارد و این بازیکنان هستند که تفاوت را رقم می زنند. این یک کنفرانس مطبوعاتی خاص بود.

- آیا این گونه جاسوسی ها در سایر باشگاه ها نیز رخ می دهد؟

نمی دانم. نمی توانم درباره کارهای سایر مربیان صحبت کنم. همه می خواهند همه چیز را در خصوص رقیبان شان بدانند و این اتفاق تنها به فوتبال محدود نمی شود. همه در حال جاسوسی از یکدیگر هستند و کنجکاوند بدانند دیگران چه کارهایی انجام می دهند.

- آیا شما تا به حال جاسوسی را به تمرینات تیم مقابل ارسال کرده اید؟

در سایر کشورها همه این کار را انجام می دهند اما در انگلیس، این کار سخت است زیرا فضای تمرینی بسته و خصوصی است.

نظر شما