شناسهٔ خبر: 30675228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

با عنوان پیشاهنگ شهادت؛

آیین گرامیداشت سالگرد شهادت شهید نواب صفوی در قم برگزار شد

آیین گرامیداشت شصت و سومین سالگرد شهادت روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی با عنوان «پیشاهنگ شهادت» پنجشنبه در حسینیه امام حسن عسکری (ع) واقع در جوار مزار شهدای فداییان اسلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

آیین گرامیداشت سالگرد شهادت شهید نواب صفوی در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، آیین گرامیداشت شصت و سومین سالگرد شهادت روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی و شهیدان ذوالقدر، واحدی و طهماسبی از شهدای فداییان اسلام، در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب با حضور جمعی از مسئولان استان قم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در حسینیه امام حسن عسکری (ع) واقع در آرامستان وادی السلام قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید معزالدین حسینی از اساتید حوزه طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: کسروی باعث ایجاد تشکیک در مقدساتی از جمله جریان غدیر شده بود و تلاش‌های شهید نواب صفوی برای هدایت و ارشاد وی به جایی نرسید.

وی افزود: کسروی نقطه پایان غربزدگی تئوریک بود و به همراه اقدامات رضاخان موجب از دست رفتن نیمی از ایمان مردم می‌شدند.

حسینی با اشاره به شجاعت بی نظیر شهدای فدائیان اسلام در فضای خفقان پیش از انقلاب، خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی در مبارزه با استبداد و استکبار، دارای منطقی مستدل در مواجهه با دشمنان اسلام بود.

وی با اشاره به تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: اگر از رهنمود‌های امام و رهبری دور شویم، چراغ ایمان ما به خاموشی می‌گراید.

شهید سید مجتبی نواب صفوی رهبر جمعیت «فدائیان اسلام» و از پیشتازان مبارزات اسلامی بر ضد رژیم ستمشاهی بود که در ۲۷ دی ماه سال ۱۳۳۴ همراه سه تن دیگر از همرزمان خود، شهیدان سید محمد واحدی، مظفر ذوالقدر و خلیل طهماسبی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما