شناسهٔ خبر: 30673657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

انتقال خون کردستان برای ارسال پلاسما به کشورهای غربی بازرسی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه با حضور معاون تضمین کیفیت و کنترل کیفی سازمان انتقال خون ایران و با هدف آماده سازی انتقال خون کردستان جهت حضور ممیزین شرکت

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه با حضور معاون تضمین کیفیت و کنترل کیفی سازمان انتقال خون ایران و با هدف آماده سازی انتقال خون کردستان جهت حضور ممیزین شرکت داروسازی اوکتافارما اتریش کیفیت انجام فرآیند های فنی بررسی و ارزیابی شد.
این بازرسی توسط تیم سه نفره تشکیل شده از معاون تضمین کیفیت و کنترل کیفی، مدیرکل دفتر مستندات و مسئول ارسال پلاسمای ستاد مرکزی سازمان انتقال خون ایران انجام شد .
معاون تضمین کیفیت و کنترل کیفی سازمان انتقال خون ایران در جریان این بازرسی ارسال پلاسما به کشورهای اروپایی را نقطه عطفی در ارتقاء محصولات برشمرد و گفت: سازمان انتقال خون ایران توسط وزارت بهداشت و شرکت های تولید داروی اروپایی بازرسی می شود .
صدیقه امینی کافی آباد افزود: این بازرسی ها فرصت خوبی برای سازمان انتقال خون ایران و ادارات کل استانی است تا فرآیند های انتقال خون به صورت مستمر ارتقاء یابد.
وی بر اهمیت اجرای دستورالعمل های سازمان انتقال خون تاکید و اضافه کرد: هر فرآیندی در انتقال خون بر اساس یک دستورالعمل مکتوب است بنابراین آنچه در کردستان انجام می شود با آنچه در تمام ایران به انجام می رسد یکسان است و پرسنل آموزش های یکسانی نیز دریافت می کنند.
وی ممیزی را فرآیندی سیستماتیک دانست و گفت: ممیزی در انتقال خون با هدف کسب شواهد عینی و ارزیابی آنها بر مبنای واقعیت برای تعیین میزان برآورده شدن معیارها و استاندارد های ملی و بین المللی انجام می شود.
امینی با یادآوری اینکه فرآیند های نظارتی از رگ اهداکننده آغاز و تا رگ گیرنده ادامه می یابد، خاطرنشان ساخت: هر اهداکننده خون، دارای یک شماره شناسایی است و برای هر شماره بیش از چهار هزار داده محرمانه ثبت شده وجود دارد.
وی هدف از این بازرسی را رفع کاستی ها، تصحیح و بهبود بخشی فرآیندها جهت آماده سازی انتقال خون کردستان برای ورود ممیزین شرکت تولید دارو اوکتافارما اتریش بیان کرد.
آزمایشگاه ها، کلینیک اهداکنندگان خون، گروه های آموزش و تضمین کیفیت، اداره کنترل کیفی، سردخانه های نگهداری محصولات، انبارهای نگهداری مواد و تجهیزات و آرشیو مستندات طی دو روز بازرسی شد.
پیشتر کیفیت محصولات تولیدی انتقال خون کردستان توسط شرکت MIC، سازمان بین المللی صادر کننده گواهینامه و ارائه دهنده خدمات آموزشی و Csl Plasma، یکی از معتبرترین شرکت های اروپایی تولید داروهای مشتق از پلاسما مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته بود.
9937/ 3034
انتهای پیام

نظر شما