شناسهٔ خبر: 30670753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام خسروپناه مطرح کرد:

تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی/ کاهش آمار طلاق و رشد محسوس هنر

نایب‌رئیس هیئت حمایت از کرسی‎های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: آمار طلاق کاهش یافته و شاهد رشد در عرصه هنری بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه عصر امروز در جلسه با استادان دانشگاه‎های زاهدان و هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه و ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان استان سیستان و بلوچستان، پیرامون دستاوردها و چالش‎های انقلاب اسلامی اظهار کرد: عدالت و انصاف حکم می‎کند در هنگام اظهارنظر در مورد انقلاب اسلامی هم دستاوردها دیده شود و هم چالش‎ها، متأسفانه برخی از مسئولان تنها به بیان چالش‎ها و کمبودها بسنده کرده و موجب افزایش یأس و ناامیدی در جامعه شده و برخی دیگر با نادیده گرفتن چالش‎ها و اکتفا به بیان دستاوردها مانع از مرتفع شدن مشکلات و از بین رفتن کمبودها می‎شوند.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مشارکت و آزادی مردم است، اگر حضور مردم در عرصه‎های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... در هر دهه مورد بررسی قرار بگیرد، مشاهده می‌کنیم که مشارکت مردم در هر دهه بیش از پیش است که این امر یک ظرفیت ارزشمند بوده و از برکات انقلاب اسلامی است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی را رشد علمی و دانشگاهی را برشمرد و ادامه داد: گسترش دانشگاه‎ها و تنوع رشته‎ها در جای‌ جای ایران اسلامی یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی بوده که نتایج این گسترش علمی، رشد متخصصان و فارغ‎التحصیلان حرفه‎ای در رشته‎ها مختلف است که خود باعث رشد و تعالی ملی و بین‎المللی کشور می‎شود.

دبیر و نایب‌رئیس هیئت حمایت از کرسی‎های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در ادامه به رشد ایران اسلامی در حوزه هنر و فرهنگ اشاره و عنوان کرد: با تمام نقدهایی که به برخی برنامه‌های تلویزیونی وارد می‎شود، نباید رشد در این حوزه را نادیده گرفت. جمهوری اسلامی ایران امروز جزء 6 کشور اول دنیا در عرصه هنر است، علاوه بر آن با وجود تهاجم‎های فرهنگی ما رشد چشمگیری در این عرصه داشتیم، خوشبختانه در کشور ما نهادی مثل خانواده که مهم‎ترین و اصلی‎ترین نهاد هر جامعه‎ای است، هنوز معنا و مفهوم خود را حفظ کرده؛ به‌طوری‌که در دو سال گذشته شاهد کاهش آمار طلاق در کشور بوده‌ایم.

خسروپناه با اشاره به چالش‎های انقلاب اسلامی تصریح کرد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با چالش‎هایی مواجه هستیم که باید درصدد رفع این چالش‎ها باشیم، چالش‎هایی مانند چالش تئوریک، چالش ساختاری، چالش نظارت، چالش حزبی و ... .

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‎ایم در عرصه‎هایی مثل عدالت، فرهنگ و اقتصاد نظریه ارائه کنیم، متذکر شد: برای برنامه‎ها و استراتژی‎های کارآمد نیازمند تئوری و نظریه صحیح و مناسب هستیم؛ از طرفی باید ساختار را مناسب و کارآمد اصلاح کنیم؛ در حال حاضر آموزش عالی ما ناکارآمد است؛ در‌حالی‌که آموزش عالی باید دارای آموزش پژوهشی کارآمد باشد، بنابراین باید تلاش کنیم ساختار معیوب کشور را اصلاح و از طرفی نظارت را متغیر کنیم که پیشنهاد برای نظارت مطلوب، دولت الکترونیک است، دولت الکترونیک می‎تواند یکی از راه‎های اثرگذار بر نظارت باشد.

دبیر و نایب‌رئیس هیئت حمایت از کرسی‎های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره از دیگر چالش‎های انقلاب اسلامی را عدم حضور نسل سوم انقلاب در عرصه‎های اجرایی عنوان و تأکید کرد: از دیگر چالش‎های انقلاب اسلامی این است که نسل اول و دوم انقلاب اجازه ورود نسل سوم را به عرصه اجرایی کشور نمی‎دهند و مانع ورود این نسل هستند؛ در‌حالی‌که اکثریت پیشرفت‎ها و موفقیت‎های کشور در حال حاضر و زمان کنونی نتایج تلاش‌های نسل سوم انقلاب است.

در بخش دیگری از این نشست سؤالاتی از سوی حضار در جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/4078/

نظر شما