شناسهٔ خبر: 30668458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

16.1ميليارد تومان براي بازآفريني شهري استان اختصاص يافته است

صاحب‌خبر -
16.1ميليارد تومان براي بازآفريني شهري استان اختصاص يافته است
خبرگزاري آريا - مراغه - ايرنا - معاون ستاد بازآفريني شهري آذربايجان شرقي گفت: شرکت بازآفريني شهري ايران تاکنون 16 ميليارد و 100 ميليون تومان اعتبار براي بازآفريني شهري در استان اختصاص داده است.

به گزارش ايرنا، مهدي اسحقي نژاد روز پنجشنبه در جلسه شوراي مسکن و بررسي مشکلات مسکن مهر هشترود با بيان اينکه يارانه بخش مسکن در استان نيز کاهش يافته و براي کل استان يک ميليارد تومان است اظهار داشت: 32 درصد جمعيت استان در بافت هاي فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند گفت: از جمعيت 3.9 ميليون نفري استان يک ميليون و 500 هزار نفر در اين بافت ها سکونت دارند.
وي مجموع مساحت بافت هاي ناکارآمد شهري را در استان 9 هزار و 300 هکتار، سکونتگاه هاي غيررسمي را 3 هزار و 500 هکتار و بافت فرسوده را 5 هزار و 800 هکتار عنوان کرد.
اسحقي نژاد 48 محله ناکارآمد و فرسوده شهري و 9 شهرستان استان را نيازمند بازآفريني اعلام کرد و گفت : اين محلات و شهرها در طرح بازآفريني شهري گنجانده شده اند.
مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با بيان اينکه در سه سال گذشته بيش از دو ميليون مترمربع معابر روستايي استان آسفالت ريزي شد گفت: اين رقم در 36 سال گذشته تنها 1.5 ميليون مترمربع بود.
حافظ باباپور افزود: خوشبختانه در سالجاري صد در صد سهم قير رايگان به ارزش 20 ميليارد تومان در استان جذب شده و آذربايجان شرقي در اين ارتباط رتبه اول کشوري را کسب کرد.
وي با بيان اينکه بنياد مسکن متولي مسکن مهر در زير شهرهاي زير 25 هزار نفر است گفت: 16 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان زير نظر اين بنياد ساخته شده و به متقاضيان تحويل شد.
وي از وجود مشکلات محوطه سازي و فاضلاب در مسکن مهر استان در بيشتر شهرها خبر داد و گفت: براي محوطه سازي مسکن مهر هشترود و ديوار حايل چهار ميليارد تومان نيازاست.
مدير کل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان همچنين از رتبه اول هشترود در استان در جذب قير رايگان خبر داد.
3077/7486
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما