شناسهٔ خبر: 30665398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره میانکاله در بهشهر آغاز شد

ساری – ایرنا – دومین جشنواره میانکاله به مناسبت بزرگداشت روز میانکاله، پنجشنبه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در پناهگاه حیات وحش میانکاله برپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنواره روز پنجشنبه با هدف نشان دادن پتانسیل ها و قابلیت های گردشگری، زیست محیطی و زیستگاهی شبه جزیره و تالاب میانکاله و افزایش نشاط در بین مردم برگزار شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر با برشمردن تنوع زیستی در شبه جزیره و تالاب میانکاله گفت: میانکاله دارای 250 گونه پرنده اعم از آبزی و خشک زی و 180 گونه گیاهی در استان است.
زمان رضااحمدی افزود: وسعت پناهگاه حیات وحش میانکاله 68 هزار و 800 هکتار است که 45 هزار هکتار آن شامل خلیج و تالاب میانکاله است و حفاظت از تالاب میانکاله مشمول قوانین موجود در خصوص مناطق چهارگانه است از جمله اینکه شکار و صید در محور پناهگاه حیات وحش میانکاله ممنوع است و باید همگان در حفاظت از این شبه جزیره و تالاب تلاش کنند.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم ما در شرایط فعلی خشکی بخشی از تالاب میانکاله است که ادامه این روند، زمنیه وجود ریزگردها را افزایش می دهد و محیط زیست تلاش دارد تا با جلوگیری از احداث آب بندان و استخرهای پرورش ماهی جدید و کنترل آب بندان های گذشته و بستن آب بندان های بدون مجوز، مقدار ورودی آب شیرین به تالاب را افزایش داده و برای نجات تالاب تلاش کند.
رضا احمدی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای این جشنواره بیان داشت: سخنرانی مسئولان، اجرای موسیقی سنتی، برگزاری نمایشگاههای طبیعت گردی، عرضه مستقیم ماهی دریایی، محصولات دامی منطقه ، صنایع دستی و محیط زیست به همراه تور گردشگری از جمله برنامه های روز میانکاله است.
دومین جشنواره میانکاله، به همت فرمانداری ،شهرداری و شورای شهر بهشهر ،خلیل شهر و رستمکلا و باهمکاری اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران برگزار می شود.
شبه جزیره میانکاله در شرق مازندران و در محدوده جغرافیایی شهرستان بهشهر واقع شده و تالاب میانکاله بخشی از شبه جزیره میانکاله است که 44 هزار هکتار از مساحت 68 هزار و 800 هکتاری شبه جزیره را تشکیل می دهد.
تالاب میانکاله اولین تالاب بین‌المللی ثبت شده در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر است که برابر آمارهای رسمی زیستگاه حدود 200 گونه پرنده مهاجر زمستان و تابستان گذران است.
/7332/1899

نظر شما