شناسهٔ خبر: 30652943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاد دانشگاه مخالف سعودی با تزریق سم در زندان کشته شد

واعظ مسلمان مشهور و مدرس دانشگاه پس از تزریق سم به داخل بدن وی در طول شکنجه وحشیانه در زندان توسط مقامات عربستان سعودی، مرگ مغزی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گروه بین الملل "تیتریک"؛  اعلام شده است که واعظ مسلمان مشهور و مدرس دانشگاه پس از تزریق سم به داخل بدن وی در طول شکنجه وحشیانه در زندان توسط مقامات عربستان سعودی، مرگ مغزی شد.

این اقدام به رهبری شاهزاده محمد بن سلمان در راستای سرکوب واعظان مخالف مسلمان و گسترش خردمندان در پادشاهی محافظه کار غنی از نفت انجام شد.

گروه حقوق بشری زندانیان که یک سازمان مستقل غیر دولتی و در جستجوی ترویج حقوق بشر در عربستان سعودی است، در صفحه رسمی توئیتری خود اعلام کرد که دکتر احمد العَماری (Ahmed al-Amari)، رئیس سابق دانشکده قرآن دانشگاه مدینه، پس از تزریق دچار خونریزی شدید مغزی شده است.

وی به بیمارستانی در جده منتقل شد. پزشکان مرگ مغزی وی بلافاصله پس از تزریق را تأیید کرده اند.

اخیرا عربستان سعودی دستگیری های سیاسی، تعقیب قانونی و سرکوب نویسندگان مخالف و فعالان حقوق بشر صلح آمیز را تشدید کرده است.

طی سال های گذشته، ریاض به منظور هدف قرار دادن فعالان، قوانین ضد تروریسمی خود را مجددا تعریف کرده است.

به نقل از truth، مقامات عربستان سعودی در سال 2016، روحانی شیعه، شیخ نمر باقر النمر، که منتقد صریح سیاست های رژیم ریاض بود را اعدام کردند. نمر در سال 2012 در قطیف عربستان دستگیر شده بود.

معصومه میرحسینی

انتهای پیام/

 

نظر شما