شناسهٔ خبر: 30651013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روحاني: مردم ريشه مشکلات را بخوبي مي شناسند

صاحب‌خبر -
روحاني: مردم ريشه مشکلات را بخوبي مي شناسند
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رييس جمهوري گفت: مردم در سختي هستند، اما مشکلات کشور را به خوبي مي‌دانند و به طور کامل ريشه‌هاي داخلي و خارجي آن را مي‌شناسند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني امروز - چهارشنبه - در نشست مشترک هيأت وزيران با استانداران سراسر کشور، نشست مشترک هيأت وزيران با استانداران را حائز اهميت دانست و گفت: معمولاً اين جلسات سالي يکبار انجام مي‌شود که مي‌توانيمضمن افزايش آن، با دستور جلسه مفيد، برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات خوبي را ساماندهي کرده و موجبات تحول در کشور را بوجود آوريم.
رييس جمهوري با قدرداني از تلاش همه وزرا و استانداران کشور ، اظهار داشت: امروز مسئولان بايد در يک شرايط سخت بار مسئوليت را بر دوش بگيرند.
وي با اشاره به اينکه 26 دي ماه يادآور حوادث بسيار خوشحال‌کننده براي ملت ايران با فرار شاه است، گفت: آنچه موجب اين فرار غيراختياري شد، رسيدن فاصله حاکميت و نظرات مردم به جايي بود که ديگر براي آنها قابل جبران نبود.
روحاني تأکيد کرد: اين بايد همواره در ذهن ما باشد که افکار، انديشه، آرمان‌ها و نظرات حاکمان جامعه بايد با اکثريت قاطع مردم همخواني داشته باشد و هر جا اين همخواني از بين برود و بين مردم، فرهيختگان، انديشمندان، ‌صاحبنظران و جوانان جامعه با حاکميت فاصله و شکاف بيافتد، آن حکومت بر فرض هم که باقي بماند، نمي‌تواند کاري از پيش ببرد.
رييس جمهوري تصريح کرد: در يک حکومت مردمي و مردم‌سالار که يکي از افتخارات انقلاب اسلامي ايجاد چنين حکومتي است، بايد همواره افکار عمومي و نظرات جامعه و آنچه مورد نظر مردم است، حتي براي اصلاح امور و تحولات، مد نظر باشد.
روحاني با اشاره به سفرهاي اخير خود به استان‌هاي کشور و حضور پرشور مردم، ‌اظهار داشت: آنچه در اين سفرها کاملاً مشهود است، تفاوت کامل واقعيت جامعه با آن چيزي است که در تبليغات رسانه هاي خارجي راجع به مردم ايران وجود دارد.
رييس جمهوري افزود: متأسفانه صفحه تبليغات چه در فضاي مجازي و چه در ديگر فضاها تحت تأثير القائات و تبليغات دشمنان نظام است و نسخه‌اي که از غرب در صفحه تبليغات پيچيده مي‌شود در فضاي مجازي، تلويزيون‌ها و رسانه‌ها منتشر مي‌شود و عده‌اي هم آن را دنبال کرده و تکرار مي‌کنند و همان کساني که مي‌دانند اين تبليغات از اول دروغ است، کاسه در دست گرفته و در صف مي‌ايستند.
روحاني ادامه داد: هنگامي که در استان‌هاي کشور و در بين مردم حضور پيدا مي‌کنيم، مي‌بينيم که مردم بسيار هوشيارتر از تصورات دشمنان ما هستند و البته اين بدان معنا نيست که مردم مشکلات ندارند.
رييس جمهوري با بيان اينکه امروز در شرايط ويژه‌اي قرار داريم، اظهار داشت: مردم در زندگي، کسب و کار، فعاليت، واردات و صادرات، توليد، بازار و معيشت خود، مشکلاتي دارند، اما چون مي‌دانند ريشه اين مشکلات عمدتاً از سوي دشمنان طراحي شده و آنها آغازگر اين صحنه براي ما و منطقه هستند، کاملاً‌ در محاسبات خود سهم دولت، ديگر دستگاه‌ها و داخل و خارج را مي‌سنجند.
دکتر روحاني اظهار داشت: اين نشاط و حضور مردم براي کشور و آينده انقلاب بسيار اميدوارکننده است و در سفرهايي که اخيراً به برخي استان هاي کشور داشتم، اين بيداري و هوشياري مردم را مشاهده کردم.
رييس جمهوري افزود: مردم مشکلات کشور را به خوبي مي‌دانند و به طور کامل ريشه‌هاي داخلي و خارجي آن را مي‌شناسند.
روحاني با اشاره به پرتاب ماهواره پيام که اولين ماهواره عملياتي کشور بود، گفت: در اين پرتاب موفقيت‌هاي خوبي داشتيم و البته ناکامي‌هايي جزيي هم بوجود آمد اما در مجموع دستاورد مثبت و بسيار خوبي بود. در زمينه پرتاب‌کننده و هم در زمينه ساخت ماهواره به موفقيت‌هاي بالايي دست پيدا کرديم و اين بدان معنا است که ايران امروز در اين مسير قرار گرفته و اشکالات جزيي که وجود دارد، ظرف چند ماه آينده برطرف خواهد شد.
رئيس جمهوري ادامه داد: مردم بدانند که کشور ما در اين فناوري موفق بوده و توانستيم وارد فضا شويم و اين براي کشاورزي، محيط زيست، کسب اطلاعات مورد نظر و حفظ جنگل‌ها و مراتع بسيار حائز اهميت بوده و آن را دنبال خواهيم کرد.
رييس جمهوري با بيان اينکه امروز در کشور با چند مسأله مواجه هستيم که برخي از آنها جديد است،‌ گفت: هنگامي که يک مشکل جديد در جامعه‌اي بوجود مي‌آيد مشکلات قديمي‌تر نيز خود را بهتر بروز مي‌دهند.
روحاني با بيان اينکه امروز آمريکايي‌ها برخلاف تعهدات خود و با همراهي چند کشور در منطقه به فکر اعمال فشار حداکثري به ملت ايران افتاده‌اند، گفت: خود آمريکايي‌ها اعلام مي‌کنند که اين فشارها بر ايران بي‌سابقه بوده و همه توان خود را در اين راستا بکار گرفته اند و اگر بخواهيم سياست خارجي آمريکا را تقسيم کنيم، گاهي اوقات و در برخي هفته‌ها، نيمي از تلاش‌هاي دولت آمريکا مربوط به منطقه ما و عمدتاً معطوف به جمهوري اسلامي ايران است.
رييس جمهوري افزود: چشمان مقامهاي آمريکايي‌، به جمهوري اسلامي ايران و نگراني آنها از توانمندي ملت ايران است و با همه توان به دنبال اعمال فشار در زمينه درآمدهاي ارزي، حمل و نقل و ارتباطات بانکي ما هستند که بايد با هر سه مورد مقابله کرده و در برابر آنها ايستاده و راه‌حل مناسب را پيدا کنيم.
ادامه دارد....
سيام**3070**1553
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما