شناسهٔ خبر: 30647474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده غرب الانبار: آمریکاییها به نفع داعش جاسوسی می کنند

تهران - ایرنا - 'قاسم مصلح' از اعضا ارشد 'الحشد الشعبی' و فرمانده بخش غربی استان 'الأنبار' تاکید کرد که آمریکایی ها در ظاهر با انجام عملیات علیه گروه تروریستی 'داعش' در مرزهای عراق و سوریه، به نفع این گروه تروریستی و به ضرر نیروهای عراق جاسوسی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مصلح در مصاحبه دیشب (سه شنبه شب) خود با شبکه خبری 'المیادین' با اشاره به جاسوسی نیروهای آمریکا برای کسب اطلاعات امنیتی، گفت که این اطلاعات را آمریکاییها در اختیار گروه تروریستی داعش برای حمله به ارتش عراق، قرار می دهند. وی این اقدام را زیر سوال بردن حاکمیت ملی عراق توصیف کرد.
وی افزود: آمریکایی ها از ما درباره تعداد پایگاه ها در مرزهای سوریه و عراق، مهمات، نوع سلاح ها و تعداد نیروها سوال می پرسند که این موضوع بسیار خطرناک است و هدف از این اقدام آنها، قرار دادن اطلاعات نیروهای عراقی به گروه تروریستی داعش است .
در همین راستا وی با تاکید بر هماهنگی الحشد الشعبی با دولت های عراق و سوریه برای مقابله با داعش در مرزهای مشترک، از آمادگی نیروهای خود برای ورود به خاک سوریه خبر داد.
فرمانده الحشد الشعبی با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی حضور خود را مرزهای سوریه و عراق کاهش نداده‌اند، گفت: هواپیماهای آمریکایی همچنان در پایگاههایی در سوریه فرود می آیند.
وی با اشاره به سفر غیر علنی ماه گذشته 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا به عراق و بازدید وی از پایگاه 'الاسد' در استان الانبار، این اقدام را به مثابه اشغال عراق دانست.
بر اساس گزارش ها، آخرین بازماندگان گروه تروریستی داعش در حال حاضر در منطقه شرق رودخانه فرات در نوار مرزی سوریه با عراق در منطقه 'البوکمال' تحت حمایت غیر رسمی نیروهای آمریکایی هستند و آمریکایی ها از هرگونه حمله نیروهای ارتش سوریه یا الحشد الشعبی به آنها جلوگیری می کنند.
خاورم**3224**1651

نظر شما