شناسهٔ خبر: 30643441 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افکارنیوز بررسی کرد؛

ایران- عراق/ روز انتقام فرا رسید

سرانجام روز موعود انتقام ایران از قاتل 4 سال پیشش در جام ملتهای آسیا فرا رسید .

صاحب‌خبر -

به گزارش افکارنیوز، روز انتقام ایران از قاتل 4 سال پیشش فرا رسید، دوباره ایران و عراق در جام ملتهای آسیا مقابل هم صف آرایی می کنند و اینبار با هدف صدرنشینی در گروه.

عراقی ها 4 سال پیش ایران را حذف کردند تا کی روش و ملی پوشان دست خالی از جام ملتهای آسیا برگردند و حسرت قهرمانی در این جام به امارات برسد.

تیم ملی ایران این بار دو دو بازی اول خود به شکلی جذاب مقابل رقبا به پیروزی رسیده که کارشناسان فوتبال معتقدند یکی از بخت های اصلی قهرمانی جام ملتهای آسیا باشد از سوی دیگر اما عراق آن ابهت سابق خود را ندارد و تیمی ضعیف تر شده است اما همچنان بازیکنان این تیم جنگو و خطرناک هستند.

عراقی ها در دیدار اول خود توسط ویتنام غافلگیر شد اما در نهایت با ضربه ایستگاهی دقیقه نود علی عدنان توانست در آن دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسیدند و در بازی دوم مقابل یمن با زدن سه گل صعودشان را قطعی کردند .

در مقابل شاگردان کارلوس کی روش نشان داده اند تیمی منسجم و همدل بوده که عطش گلزنی بالایی دارد و حالا جدال برای صدرنشینی گروه میان ایران و عراق جدال جذابی است  به همین دلیل است که بلیت های این بازی در بازار سیاه امارات به چندین برابر قیمت نیز رسیده است.

نقطه ضعف عراق در کار دفاعی است، این تیم در مقابل ویتنام نشان داد اگر مقابل تیمی هماهنگ در کار تیمی قرار گیرد به راحتی دروازه اش باز می شود و این فرصت خوبی برای طارمی و آزمون است تا بار دیگر پایشان به گلزنی باز شود.

تیم‌های ملی ایران و عراق تاکنون ٢۷ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل این ٢۷ بازی، ۱۶ پیروزی برای ایران، ۵ پیروزی برای عراق و ۶ تساوی بوده است. تیم ایران ۳۸ بار و تیم عراق ۲۰ بار موفق به گل زنی مقابل هم شده اند.

از تیم ایران احسان حاج صفی، مهدی طارمی و رامین رضاییان یک کارت زرد دریافت کرده اند و در طرف مقابل اسمه رشید از تیم ملی عراق یک کارت زرد دارد. 

از نکات قابل توجه این دیدار حضور 2 بازیکن اصلی تیم ملی عراق است که عضو تیم های باشگاهی بزرگ کشورمان هستندو بشار رسن و طارق همام هر کدام به ترتیب در باشگاه های پرسپولیس و استقلال ایران فوتبال بازی می کنند و در نیم فصل ابتدایی لیگ هجدهم جزو بازیکنان کلیدی هر 2 تیم بوده اند. بشار رسن در دیدار مقابل تیم یمن توانست یکی از گل های عراق را به ثمر برساند.

 

نظر شما