شناسهٔ خبر: 30640313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

قدرت‌نمایی آمریکا برای چین در خاک ژاپن

ارتش آمریکا قصد دارد اواخر امسال برای اولین بار در نزدیکی جزیره اوکیناوا، واقع در جنوب ژاپن یک آزمایش موشکی انجام دهد که بازدارنده‌ای علیه اقتدار رو به افزایش چین باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از ایسنا، روزنامه سانکئی ژاپن گزارش داد، ارتش آمریکا این طرح را به اطلاع نیروهای دفاع از خود (ارتش) ژاپن رسانده است اما زمان اجرای این آزمایش موشکی مشخص نیست.
براساس گزارش پایگاه خبری استارز اند استریپس، آزمایش مذکور با دو سامانه انجام می‌شود؛ سامانه راکتی توپخانه‌ای با قابلیت جابجایی بالا و سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا. این مانورها به نظر می‌رسد یک بازدارنده مقابل ناوهای هواپیمابر و کشتی‌های جنگی چین باشد.

سامانه راکتی توپخانه‌ای با قابلیت جابجایی بالا (HIMARS) یک سامانه دوبرد، متحرک، مستقر در زمین است که می‌تواند کشتی‌ها را در دریا هدف بگیرد. سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) هم که ساخت لاکهید مارتین است، حدود ۱۸۶ مایل برد دارد.

مقام‌های وزارت دفاع ژاپن یا ارتش آمریکا هنوز اظهارنظر نکرده‌اند. براساس این گزارش‌، چین در سال‌های اخیر در منطقه هند-پاسیفیک به شدت قدرتنمایی می‌کند و به این رویه، رشد اقتصادی و فناوری نظامی هم افزوده شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما