شناسهٔ خبر: 30639911 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

همگام با همسفر تا بهشت/17

زوجین دنیا را از چشم یکدیگر ببینند

استاد حوزه علمیه گفت: زوجین، ظرفیت درک وسیعی برای خود ایجاد کنند و تصمیم بگیرند که دنیا را از چشم یکدیگر ببینند و به نگرانی‌ها و احساسات یکدیگر توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی سرلک در جمع ششمین کاروان طرح ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» گفت: هدف از آفرینش انسان رسیدن به آرامش است. در دنیای ازدواج که فرصتی است برای انسان که بتواند به کمال طبیعی و رشد اصلی خود برسد، گاه چاله‌های بزرگ فضایی وجود دارد که این دنیا را برای ما ناشناخته می‌کند که با یادگیری و آموزش توان حل‌مسئله می‌توان در این دنیای پرهیاهو به آرامش و کمال رسید.

وی ادامه داد: لازم است زوجین جوان از همان ابتدای زندگی مشترک؛ هنر خوب حرف زدن، هنر خوب شنیدن و هنر پرده‌برداری از ناراحتی و دلخوری‌های یکدیگر را یاد بگیرند. یکی از اشتباهات رایج زوجین این است که سعی دارند با عمل خود مفاهیم، به‌خصوص مفاهیم منفی، را به یکدیگر تفهیم کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: دو نفر که باهم یک زندگی مشترک را آغاز می‌کنند، باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و ظرفیت فهم و درک وسیعی برای خود ایجاد کنند و تصمیم بگیرند که دنیا را از چشم یکدیگر ببینند و به نگرانی‌ها و احساسات یکدیگر توجه کنند.

وی اظهار داشت: اگر مرد فکر کند، همسرش از انتخاب او مطمئن نیست، از درون دچار دو آسیب جدی می‌شود. اول این‌که چنین مردی دچار سرخوردگی خواهد شد و  با کناره گرفتن از همسر، نسبت‌به زندگی مشترک دچار بی‌انگیزگی می‌گردد و از فضای مودّت و محبت در زندگی زناشویی دور می‌شود و دوم اینکه بهانه‌گیری‌های نا‌بجا را آغاز می‌کند.

سرلک در مورد نوع صحبت زوجین گفت: مهم‌ترین پیام زن به مرد باید این باشد که من تو را به همه ترجیح می‌دهم و تنها تو را در زندگی دوست دارم و تنها مقبولیت من تو هستی و با این جمله ساده، مرد را از مهم‌ترین نیازش بی‌نیاز کند.

استاد حوزه علمیه در مورد نقش والدین گفت: وضعیت جامعه و چالش‌ها و بحران‌هایی که در مناسبات اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی مشاهده می‌شود، همه یا اکثراً به بی‌توجهی و کم‌کاری در مسئله خانواده مربوط می‌شود. والدین اگر خوشبختی فرزندانشان را می‌خواهند، نباید مشکلاتشان و یا حس منفی خود را نسبت به عروس یا داماد به فرزندان خود منتقل کنند و اجازه دهند که زوجین با آرامش کامل در اوایل راه زندگی به مسائل و مشکلات خود بپردازند و وارد حواشی نشوند.

وی افزود: زوجین به‌ هیچ‌ عنوان در مسائل و مشکلات،  خود را سپر والدین نکنند و به‌دنبال آرامش در سایه زندگی مشترک باشند تا به اصل بندگی و سعادت برسند.

این مطلب با استفاده از ستاد ازدواج دانشجویی نگاشته شده است.

انتهای پیام/4122/4107/خ

برچسب‌ها:

نظر شما