شناسهٔ خبر: 30639303 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخــــــــبار

صاحب‌خبر -


آخرین تمرین تیم‌ملی قبل از بازی با عراق

آخرین تمرین تیم ملی پیش از دیدار برابر عراق عصر دیروز از ساعت ۱۷ در زمین تمرین ورزشگاه الوصل برگزار شد. با توجه به زمان کم پایان نشست خبری کی‌روش و آغاز تمرین و فاصله ورزشگاه برگزاری مسابقه و محل تمرین، کی‌روش با تأخیر به محل تمرین رسید. در آغاز تمرین، بازیکنان زیر نظر مک‌ درموت، خود را گرم کردند و در ادامه دو به دو ارسال پاس‌های کوتاه را در دستور کار خود قرار دادند و با اضافه شدن کی‌روش تمرین شکل جدی تری به خود گرفت. در ادامه تمرین، بازی آقاوسط در دستور کار ملی‌پوشان قرار گرفت. حدود ۲۰ هوادار در محل تمرین تیم ملی حضور داشتند که ابتدا به آنها اجازه حضور روی سکوها را ندادند اما پس از دقایقی سرمربی تیم ملی اجازه داد آنها تمرین را تماشا کنند. یکی از این هواداران در چند نوبت اشکان دژاگه را با زبان آذری تشویق کرد. علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون و محمود اسلامیان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در تمرین تیم ملی حاضر و برخورد گرمی با کی‌روش داشتند. طبق قوانین، خبرنگاران تنها می‌توانستند ۱۵دقیقه ابتدایی تمرین را پوشش دهند.

استرالیا صعود کرد، سوریه حذف شد

مسابقات جام ملت‌های آسیا دیروز در گروه B پیگیری شد و در ورزشگاه محمد بن زاید، اردن به مصاف فلسطین رفت و این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. در همین گروه تیم‌های استرالیا و سوریه نیز در ورزشگاه شیخ خلیفه العین به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 3 بر 2 کانگوروها به پایان رسید. گل‌های این بازی را مبیل (41) و ایکونومیدیس (54) و روگیچ در (3+90) برای استرالیا به ثمر رساندند و عمر خریبین (43) و سوما (80) برای سوریه گلزنی کردند. با نتایج کسب شده در این گروه اردن با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین و استرالیا با 6 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یافتند. فلسطین با 2 امتیازی سوم شد و سوریه هم با یک امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد. در بازی های امروز و از گروه C که بازی های آن به طور همزمان از ساعت 17 برگزار می شود، کره جنوبی – چین و قرقیزستان – فیلیپین با هم دیدار می کنند. از ساعت 19:30 هم بازی های گروه D برگزار می شود که طی آن ایران و عراق برای تعیین صدرنشینی به مصاف هم می روند و در دیگر دیدار، بازی ویتنام و یمن برگزار می شود.

فردوسی‌پور این هفته گزارش می‌کند

با اینکه به روزهای پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا نزدیک می‌شویم، اما خبری از عادل فردوسی‌پور در این مدت نبوده است و در این شرایط شایعاتی منتشر شد. احسان شیعه، مدیر شبکه ورزش دیروز به شایعه‌هایی مبنی بر حذف عادل فردوسی‌پور واکنش نشان داد و به ایسنا گفت: «همه این اخبار شایعه است. ما در شبکه ورزش سیما همچنان با ایشان همکاری داریم و آقای فردوسی‌پور به عنوان تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی و برنامه فوتبال ۱۲۰هست و همچنان هم خواهد بود. ایشان به طور معمول هفته‌ای یا دو هفته‌ای یک بار فوتبال گزارش می‌کند و هیچ تغییری اتفاق نیفتاده است.» وی به این پرسش که چرا پس از برگزاری ۲۶ مسابقه، فردوسی‌پور تاکنون گزارش مسابقه‌ای از جام ملت‌ها را برعهده‌ نداشته، پاسخ داد: «آقای فردوسی‌پور در این مدت مشغولیت‌های دیگری داشته‌ که بهتر است خود ایشان توضیح بدهد. به همین دلیل، ایشان کمتر در شبکه ورزش گزارش کرده اما با اصرار ما قرار است از این هفته بازی‌ها را گزارش کند.»

ستاره تاتنهام: کره جنوبی قهرمانی می‌خواهد

سون هیونگ مین مهاجم کره جنوبی که فصل درخشانی را در تاتنهام سپری می‌کند، به تازگی به امارات رفت تا تیم کشورش را در ادامه جام ملت‌های آسیا همراهی کند. وی که گرانقیمت‌ترین بازیکن آسیا محسوب می‌شود، با بیان اینکه حضور در تیم ملی همیشه لذتبخش است، گفت:«تیم ما در 2 بازی نخست به پیروزی رسید و صعودش را قطعی کرد و اکنون به امارات آمده‌ام تا تیم را به اهدافش نزدیک‌تر کنم. کره جنوبی برای قهرمانی آمده و برای رسیدن به این مهم باید در زمین فداکاری کنیم.»

بازنشستگی پتر چک در پایان فصل جاری

پتر چک، دروازه‌بان چکی آرسنال انگلیس که سال‌ها از دروازه چلسی هم دفاع کرد، دیروز گفت در پایان فصل جاری برای همیشه دستکش‌هایش را می‌آویزد. این مرد 2 متری 37 ساله در 15 سال اخیر در دروازه تیم ملی چک نیز بی‌رقیب بوده است.

 آقای خاص حق حرف زدن علیه یونایتد را ندارد

در حالی که ژوزه مورینیو برای تفسیرهر یک از بازی‌های جام ملت‌های آسیا 60 هزار پوند دستمزد از یک شبکه خبری اماراتی دریافت می‌کند، روزنامه تایمز لندن دیروز مدعی شد دلیل سکوت او در قبال اتفاقات و نتایج اخیر منچستریونایتد، تعهدی است که پس از اخراج از این تیم به سران یونایتد داده است. یک شرط مهم رسیدن غرامت 15 میلیون پوندی یونایتد به دست آقای خاص، این بوده که وی در مصاحبه‌ها و مجامع هیچ حرفی علیه تیم نزند.

نظر شما