شناسهٔ خبر: 30637606 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

Rocket League از قابلیت میان پلتفرمی در پلی‌استیشن ۴ بهره‌مند شد

شرکت بازی‌سازی سایونیکس (Psyonix) بالاخره قابلیت میان پلتفرمی را در بازی Rocket League اعمال کرد و از این پس می‌توانید با دوستانتان یا دیگر بازی‌بازان در پلتفرم‌های دیگر به رقابت بپردازید و با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شوید.

صاحب‌خبر -
Rocket League از قابلیت میان پلتفرمی در پلی‌استیشن ۴ بهره‌مند شد

شرکت بازی‌سازی سایونیکس (Psyonix) بالاخره قابلیت میان پلتفرمی را در بازی Rocket League اعمال کرد و از این پس می‌توانید با دوستانتان یا دیگر بازی‌بازان در پلتفرم‌های دیگر به رقابت بپردازید و با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شوید.

از زمانی که عنوان معروف شرکت اپیک گیمز (Epic Games) یعنی Fortnite به قابلیت کامل میان پلتفرمی در کنسول پلی‌استیشن ۴ دسترسی پیدا کرده است‌‍، اکثر شرکت‌های توسعه دهنده در تلاش هستند تا بتوانند این مهم را برای عناوین خود نیز فراهم کنند. شرکت سایونیکس نیز یکی از این شرکت‌ها است که با بازی Rocket League در چند سال اخیر طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

با استفاده از این قابلیت بازی‌‎بازان می‌توانند با یکدیگر در پلتفرم‌‌های مختلف به رقابت بپردازند. شرکت سونی پس از اعمال این قابلیت بر روی عنوان Fortnite این وعدع را به ‌بازی‌بازان و شرکت‌های بازی‌ساز داد که این تنها عنوانی نخواهد بود که از این قابلیت بهره می‌برد و در آیند‌ه‌ای نه چندان دور دیگر بازی‌ها نیز می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. مدت زمان زیادی از آن واقعه گذشته است و شرکت سونی همچنان هیچ اقدامی در جهت پیشرفت این امر انجام نداده است.

اما امروز و در اقدامی تعجب‌آور شرکت سایونیکس اعلام کرد که با موافقت شرکت سونی عنوان Rocket League از امروز می‌تواند از قابلیت میان پلتفرمی بهره ببرد. البته این قابلیت هنوز به صورت رسمی برروی این بازی اجرا نشده و در حالت آزمایشی و به صورت نسخه‌ی بتا در حال اجرا است. بازی‌بازان می‌توانند به صورت شانسی با استفاده از این قابلیت با یکی از دیگر بازی‌بازان دارای پلتفرم ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و یا رایانه‌های شخصی روبه‌رو شوند و با آن‌‌ها مسابقه دهند. البته امکان این موضوع به صورت برعکس نیز وجود دارد و کاربران دیگر پلتفرم‌ها می‌توانند با دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ به صورت آنلاین بازی کنند و لذت ببرند.

این قابلیت ارزشمند همانند دیگر نسخه‌های این بازی‌ در سایر پلتفرم‌ها در دسترس بازی‌بازان قرار دارد. امیدواریم که سال آینده این قابلیت به صورت کامل برروی این عنوان اجرا شود تا بازی‌بازان بتوانند با دوستان خود در تمام پلتفرم‌ها و بدون محدودیت به بازی بپردازند. (این قابلیت هنوز وجود ندارد)

به هر حال این موضوع در نوع خود امیدوارکننده است که بالاخره طرفداران این بازی می‌توانند شاهد حضور این قابلیت در عنوان Rocket League باشند. این موضوع بسیار خوش‌حال‌کننده است که تعداد بازی‌هایی با قابلیت میان پلتفرمی به عدد ۲ رسیده است. البته که دو بازی Fortnite و Rocket League از محبوب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های چند سال اخیر بشمار می‌روند و می‌توانند با اضافه شدن این قابلیت از فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنند و سود کلانی را نصیب سازندگان خود کنند.

اکنون امیدواریم تا بازی‌هایی مانند Paladins نیز از این قابلیت در آینده پشتیبانی کنند تا بتوانند پل خوبی میان دیگر بازی‌بازان با پلتفرم‌های مختلف باشند تا دیگر هیچ محدودیتی بین آن‌ها وجود نداشته باشد.

عنوان Rocket League هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و همین‌طور رایانه‌های شخصی در دسترس است. شما می‌توانید از نسخه‌ی بتای قابلیت میان پلتفرمی این عنوان از امروز بهره‌‎مند شوید.

نظر شما