شناسهٔ خبر: 30637338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوکان، حجت الاسلام روح الله فتحی در نشست فرهنگی بصیرتی بسیجیان خواهر که در بوکان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه شاهد کمرنگ شدن تقوا در جامعه هستیم، هرچند افراد باتقوا در جامعه زیاد هستند، اما جامعه رنگ تقوا ندارد.

وی تصریح کرد: این همه دروغ و تهمت و افترا نشاندهنده بی تقوا شدن جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله  عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم چند آیه راجع به پوشش و حجاب وجود دارد اما آیه های فراوانی راجع به عفاف آمده بنابراین همانقدر که حجاب و پوشش زن مهم است، توجه به بقیه مسائل مرتبط با عفاف نیز ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به آیه های سوره حجرات در تبيين زندگی اسلامی و قرآنی، گفت: سوره حجرات سوره‌ای است كه در آن نه تنها اخلاق محض كه آداب اخلاقی بيان شده است.

فتحی افزود: پس از بيانات مقام معظم رهبری در خصوص سبك زندگی اسلامی ـ ايرانی و بيان اين موضوع كه در اين بخش جامعه دچار نقصان و ضعف است، موجی از توجه به اين امر ايجاد شد، به طوری كه بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن نيز با هدف تبيين سبك زندگی قرآنی آغاز به كار كرد.

وی ادامه داد: در قرآن كريم برای تحقق بحث سبك زندگی در حوزه اخلاقی سوره مباركه «حجرات» بهترين نمونه است كه نه تنها اخلاق صرف بلكه آداب اخلاقی را بيان می‌كند.

حجت‌الاسلام فتحی با اشاره به اهميت بحث سبك زندگی، گفت: رفتار در عقايد ما تأثيرگذار هستند و منش روحی را مشخص می‌كنند، اين در حالی است كه هميشه فكر می‌كنيم، رفتار نتيجه آگاهی‌ ما است، اما اثر رفتار بر افكار بيشتر است.

وی سوره حجرات را سوره‌ای برای تنظيم كردن رفتار سعادتمندانه، عنوان كرد و گفت: در اهميت سوره مباركه حجرات همين بس كه امام صادق(ع) فرمودند «هركس سوره حجرات را هر روز يا هر شب بخواند او در شمار زائران پيامبر(ص) خواهد بود» و در روايتی ديگر داريم، «هركس اين سوره را بخواند ۱۰ برابر تعداد آدم‌ها ثواب نصيبش می‌شود» كه اين امر بيانگر اين است كه اين سوره ظرفيت بالايی برای ايجاد نور در قلب دارد.

انتهای پیام

نظر شما