شناسهٔ خبر: 30636803 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه کامیون بار چوب فاقد مجوز توقیف شد

سمنان - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: سه کامیون حاوی چوب درخت گز و گردو فاقد مجوز در محور فولاد محله متوقف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمیدرضا عبدوس شامگاه سه شنبه به خبرنگاران گفت: سه کامیون حاوی چوب قاچاق توسط نیروی انتظامی فولادمحله و ماموران گشت یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر متوقف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: این بار چوب فاقد مجوز قانونی، در حال انتقال به مقصد یکی از شهرهای شمالی بود.
وی افزود: ماموران نیروی انتظامی فولادمحله و یگان حفاظت منابع طبیعی در هفته گذشته در محور پاسگاه فولادمحله به سه دستگاه کامیون حمل چوب مشکوک و ضمن بازرسی و بررسی مدارک و مجوز حمل، آن ها را متوقف کردند.
عبدوس گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد بار چوب کامیون از نوع درختچه گز و گردو و از استان فارس و یزد حمل و بارگیری شده بود.
وی تصریح کرد: مهلت زمانی مجوز حمل چوب این کامیون ها توسط دستگاه صادر کننده گذشته بود و در حال حاضر قاچاق محسوب می شود.
عبدوس اضافه کرد: در صورت تمدیدنشدن مدت زمان قانونی حمل چوب توسط دستگاه صادر کننده، بار کامیون توقیف و راننده آن نیز به دلیل حمل محموله فاقد مجوز با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی می شود.
عبدوس با بیان اهمیت حفاظت از درختان جنگلی و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب، تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به‌ صورت شبانه‌ روزی آماده دریافت اخبار تخریب، تصرف زمین‌های ملی، آتش‌ سوزی و قطع درختان جنگلی از طریق سامانه تلفنی 1504 هستند.
وی از تشکل های مردم نهاد، همیاران طبیعت، دهیاران، شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواست، برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را با این سامانه اطلاع دهند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر، از رانندگان حمل چوب های باغی و غیر باغی خواست، مجوز های لازم برای حمل چوب هایی که از نظر قوانین منابع طبیعی قاچاق محسوب می شوند، از ادارات منابع طبیعی دریافت و در مهلت زمانی مشخص شده تردد کنند.
به گزارش ایرنا، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قاچاق چوب تاغ در نیمسال نخست 97 استان سمنان از سوی این یگان 80 درصد موفقیت آمیز بوده است.
9856/6103

نظر شما