شناسهٔ خبر: 30635255 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

پيش بازي ؛ ايران ، عراق (اختصاصي روزنامه نود)

سعيد واعظ

صاحب‌خبر -

دوئل سرگروهي و انتقام ...
مرحله سوم مسابقات جام ملتهاي آسيا  واز گروه D ، ديدار حساس تيمهاي ملي ايران و عراق در شرايطي انجام مي شود که اين مسابقه براي هر دو تيم حائز اهميت است . تيمهاي ملي عراق و ايران هم امتياز هم در اين گروه براي تعيين سرگروهي به مصاف همديگر مي روند . اما ، براي شاگردان کي روش ، بازي انتقام آميز هم محسوب مي شود .


تساوي ،برد و باخت
ايران در ديدار‌هاي اين دوره جام ملت‌هاي آسيا بازي‌هاي قابل قبولي را به نمايش گذاشت و در 2 بازي اول توانست با 7 گل زده و بدون گل خورده پاي به ديدار با عراق بگذارد و اين در حالي است که عراق در بازي اول مقابل تيم فوتبال ويتنام غافلگير شد و 2 گل دريافت کرد و در نهايت با گل دقايق پاياني بازي را با زحمت و با حساب 3 بر 2 به پيروزي رسيد.
 
ايران در ديدار برابر عراق در صورت تساوي هم به عنوان تيم اول گروه صعود خواهد کرد و تنها در صورت شکست به رده دوم گروه سقوط مي‌کند و براي اينکه حريف دور بعد ما در مرحله حذفي از بين تيم‌هاي قطر و عربستان نباشد بايد ديدار با عراق را با پيروزي پشت سر بگذاريم.
 
کارلوس کي روش در 2 بازي گذشته ترکيب‌هاي متفاوتي را امتحان کرد و در بازي اول عملکرد بهتري داشت و در بازي دوم با وجود پيروزي 2 بر صفر برابر ويتنام عملکرد تيم ملي فوتبال قابل توجه نبود و بايد ديد در بازي با عراق ترکيب اوليه و ثانويه دستخوش تغيير مي‌شود يا خير؟

حضور وريا غفوري در ترکيب تيم ملي فوتبال ايران باعث شد يک جابجايي مهم در تيم اتفاق بيافتد و آن هم تغيير اجباري مهدي طارمي بود.
 


نقطه ضعف تيم ملي عراق

عراق در بازي‌هاي گذشته خود نشان داد براحتي مي‌تواند دروازه حريفان را با بازي خوب "مهند علي" باز کند، اما در همان بازي با ويتنام هم نقاط ضعف اين تيم در خط دفاع مشخص شد.
 

عبور از دفاع عراق فقط با پاس‌هاي تک ضرب و سرعتي از ميانه خط دفاع اين تيم شکل گرفت و بايد روي اين نقاط ضعف کار کرد تا براحتي دروازه اين تيم را باز کنيم.
 

نوع بازي تيم ملي فوتبال عراق در حملات بسيار شبيه ايران است و بايد گفت: در تمام تيم‌هاي حاضر در جام ملت‌ها فقط عراق است که فوتبال ما را به خوبي مي‌شناسد و به سبک ما بازي مي‌کند.
 

حضور 2 هافبک تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس که هر کدام 2 گل را براي عراق به ثمر رسانده اند مي‌تواند ديدار ايران و عراق را جذاب‌تر کند و جنگ اصلي بين هافبک‌هاي 2 تيم در ميانه ميدان شکل بگيرد.
 

عليرضا بيرانوند تاکنون گلي دريافت نکرده است و دوست ندارد کلين شيت را در بازي با عراق از دست بدهد، به همين دليل او نهايت تلاش خود را براي دريافت نکردن گل، به کار خواهد بست.
 
کي روش جدي تر از قبل


به نظر مي‌رسد کارلوس کي روش روز‌هاي آخر حضور در تيم ملي فوتبال ايران را تجربه مي‌کند و حداقل اين بار موضوع جدي‌تر از قبل است مگر اينکه در اين رقابت‌ها اتفاقي خاص بيافتد و البته با کلي امتياز خواهي کي روش در صورت قهرماني در آسيا ورق برگردد و کارلوس دوباره با ايران، جام جهاني ديگري را تجربه کند و به نوعي در نشستن روي نيمکت يک تيم در جام‌هاي جهاني هت‌تريک کند.

بازي با عراق از حيث شکست دور قبل ما در يک بازي دراماتيک حساسيت اين بازي را بالا برده است و کُري خاصي در اين ديدار شکل خواهد گرفت.



روش ايرماتوف ،داور ايران و عراق


 بازي با عراق بنا بر دلايل فوق اهميت زيادي دارد و ايران براي رسيدن به جام بايد همانطور بي رحمانه رقبا را از پيش روي بردارد و در اين راه بايد نيم نگاهي هم به داوران منتخب براي اين بازي‌ها داشته باشد که البته روشن ايرماتوف ازبکستاني از مشهور‌ترين قاضيان فوتبال است که بازي ايران و عراق را قضاوت خواهد کرد، اما آنچه واضح است برخي داوري‌هاي مشکل دار تا اينجاي بازي‌ها است که وحشتناک‌ترين حريف ايران محسوب مي‌شود.


 
صعود تا فينال ...

کامل زقيرعضو فدراسيون فدراسيون عراق درمصاحبه اي گفت: « ديدار تيم ملي عراق قابل ايران هميشه از اهميت ويژه اي برخوردار بوده است علي رغم اينکه صعود هر دو تيم به مرحله بعد مسجل شده است .
وي در ادامه افزود:« بردن بازي درگرو برتري در تمام نقاط زمين است.  گرچه صعود هر دو تيم قطعي است اما نمي توان منکر ان شد که تيم  اول گروه مسير به مراتب راحت تري  تا رسيدن به فينال  طي مي کند.
 وي پيش بيني کرد تيم ملي عراق در صورت پيروزي در اين بازي به فينال جام ملت هاي آسيا مي رسد .

 

 

 

نظر شما