شناسهٔ خبر: 30634809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر 10 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم وارد مشهد شد

مشهد- ایرنا- پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت (ع) عصر سه شنبه وارد فرودگاه مشهد شد و مورد استقبال رسمی مسئولان استانی و مردم این شهر قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدا فردا در مجتمع کوثر واقع در بولوار شهید آوینی مشهد و پس فردا در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
تشییع پیکر این شهدا نیز روز جمعه در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر پنج شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) به نام های سید خداداد حسینی، حسن قنبری، سید عزیز حسینی، سید حسن حسینی و علی جان علیزاده که در نبرد با عوامل تکفیری و معاند در سوریه به شهدادت رسیده اند پس از تشییع در مشهد در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) این شهر خاک سپاری می شوند.
علیرضا دهقان افزود: چهار نفر از پنج شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس نیز از اتباع کشور عراق هستند که در جریان جنگ تحمیلی در قالب سپاه بدر سازماندهی شده و علیه رژیم صدام می جنگیدند.
وی بدون ذکر نام این شهدا اظهار داشت: این رزمندگان طی عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل شدند که روز جمعه پس از طواف در بارگاه منور رضوی برای تشییع به عراق منتقل می شوند.
مدیر امور ایثارگران قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شهید حسن عیسی زایی، جمعی لشکر 88 زاهدان می باشد که در دی ماه سال 1365 طی عملیات کربلای 6 در منطقه سومار به شهادت رسید.
سرهنگ احمد خزایی افزود: پیکر این شهید پس از طواف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به سرخس منتقل شده و در آن شهر تشییع و تدفین خواهد شد.
خراسان رضوی 17 هزار و 139 شهید، 48 هزار و 671 جانباز و سه هزار و 383 آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
3221 / 6053

نظر شما