شناسهٔ خبر: 30619480 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پاسخ به فارس:

اعتباری به آتش‌نشانی برای سخت و زیان‌آور محسوب شدن این شغل داده نشده است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، گفت: تاکنون ردیف اعتباری به آتش‌نشانی در خصوص سخت و زیان آور بودن شغل آتش‌نشانی داده نشده ولی قرار است در سال 98 این موضوع لحاظ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی داوری در حاشیه مراسم تشییع پیکر آتش‌نشان شهید سیداحسان جامعی در جمع خبرنگاران، گفت: سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌‌نشانان مصوبه کمیسیون 138 قانون اساسی را دارد و بر همین اساس به آتش‌‌نشانان 5 سال سنوات ارفاقی داده می‌شود و اگر بخواهیم 10 سال سنوات ارفاقی به آتش‌‌نشانان بدهیم نیازمند مصوبه مجلس است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چرا بیمه ‌آتش‌نشانان را تأمین اجتماعی نمی‌کنید، گفت: آتش‌‌نشانان تحت پوشش بیمه صندوق بازنشستگی کارکنان هستند و اگر بخواهیم بیمه را تغییر دهیم معلوم نیست که همه آن را قبول کنند اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا در مجلس قانون سخت و زیان‌آور بودن آتش‌‌نشانان تصویب شود.

داوری با تأکید بر این موضوع که آماده هستم همه جا در خصوص نحوه شغل آتش‌‌نشانان و مشکلات آن توضیح دهم، گفت: شورای شهر و شورای عالی استان‌ها باید موضوع سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌‌نشانان را پیگیری کنند.

به گفته وی، تا امسال ردیف اعتباری به آتش‌نشانی در خصوص سخت و زیان‌آور بودن این شغل داده نشده است و قرار است در سال 98 این اعتبار دیده شود.

داوری در پاسخ به این پرسش که تاکنون شورا حمایت نکرده است، گفت: چرا حمایت کرده است و دو نفر از پرسنل ما از طریق موضوع سخت و زیان‌آور بودن با 30 روز حقوق بازنشسته شدند.

انتهای پیام/

نظر شما