شناسهٔ خبر: 30607617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر تلویزیون دولتی فلسطین در دمشق افتتاح شد

تهران -ایرنا - هیات رادیو و تلویزیون فلسطین روز دوشنبه دفتر خود را در دمشق پایتخت سوریه با حضور مقامات رسمی فلسطینی و سوری افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، احمد عساف رئیس رادیو و تلویزیون فلسطین و اعضای دو کمیته اجرایی و مرکزی سازمان آزادیبخش و جنبش فتح، سران گروه های فلسطینی و سفراء نیز در مراسم افتتاح این دفتر حضور داشتند.
شماری از اهالی مطبوعات و هنرمندان سوری نیز در این مراسم شرکت کردند.
عساف در این مراسم در سخنانی، افتتاح دفتر تلویزیون فلسطین در دمشق را پلی برای تقویت کانال های ارتباطی و مناسبات با سوریه دانست.
وی افزود: سوریه همواره حامی و پشتیبان ملت و مسئله فلسطین بوده و هرگز از حمایت از آن دست نکشیده است.
رئیس رادیو و تلویزیون فلسطین تصریح کرد: ما اینجا هستیم تا بگوییم حوادثی که در سوریه رخ می دهد و اخباری که از مردم فلسطین در سوریه پوشش داده می شود، برای ما هم است.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر بارها خواستار حل بحران سوریه شده و طی سال های گذشته هیات هایی را برای بررسی اوضاع آوارگان فلسطین در سوریه به این کشور اعزام کرده بود.
سوریه از اسفند ماه 1389 با بحران ناشی از اقدامات تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی مواجه است.
برخی گروه های فلسطینی مانند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به دنبال آغاز بحران در سوریه با وجود حمایت های سوریه از آنان در سال های اخیر به خاطر وابستگی های فکری به برخی طرف های درگیر در بحران به سوریه پشت کرده و مجبور شدند تا از این کشور خارج شوند.
برخی از گروه ها نیز مانند جنبش آزادیبخش فلسطین و جهاد اسلامی ضمن حمایت از سوریه موضع گیری های قاطعی در این ارتباط داشتند و تاکنون نیز دفاتر آنان در سوریه فعال است.
خاورم**9329*1436*

برچسب‌ها:

نظر شما