شناسهٔ خبر: 30597143 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت اولین برد نابغه شطرنج ایران در تاتااستیل

تهران - ایرنا - نماینده شطرنج ایران با برتری برابر حریف آلمانی اش در دور دوم تورنمنت شطرنج تاتا استیل (چلنجر) در کشور هلند، نخستین پیروزی تاریخ شطرنج ایران را در این رقابت ها به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «پرهام مقصودلو» که در دور نخست این رقابت ها برابر «آنتون کربف» اوکراینی با شکست میز مسابقه را ترک کرد در دور دوم برابر «الیزابت بیتز» از آلمان با ریتینگ 2477صاحب پیروزی شد؛ با این پیروزی مجموع امتیازات مقصودلو در پایان دور دوم به عدد یک رسید.
دور سوم تورنمنت تاتا استیل امروز (دوشنبه) برگزار می شود و مقصودلو باید به مصاف «استفان کوئیپرز» از هلند با ریتینگ 2470 برود.
جدول دوم تورنمنت معتبر شطرنج تاتا استیل (چلنجر) با حضور 14 شطرنجباز از 22 دی تا 7 بهمن ماه در سیزده دور به روش دوره ای برگزار می شود و قهرمان این رقابت ها جواز حضور در بخش استادی را دریافت خواهد کرد.
در این دوره از رقابت ها بزرگان شطرنج مانند «مگنوس کارلسن» قهرمان جهان از نروژ، «شهریار ممدیاروف» سوپر استاد بین المللی شطرنج از آذربایجان و «ویشواناتان آناند» قهرمان سابق جهان از هند حضور دارند.
مقصودلو در رده بندی ورودی شانس قهرمانی این رقابت ها در جایگاه سوم قرار دارد.
تاتا استیل یکی از معتبرترین تورنمنت های شطرنج دنیاست که فعالیتش را از سال 1938 در کشور هلند آغاز کرده و در تمام این 80 سال میزبان بهترین های شطرنج جهان است.
نماینده شطرنج ایران با قهرمانی در رقابت های انفرادی جوانان جهان در سال 2018 به عنوان نخستین شطرنج باز ایرانی جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرد.
همچنین در پایان روز گذشته (یکشنبه) سارا سادات خادم الشریعه در رده بندی زنده برترین شطرنج بازان بانوی جهان، با 4 پله صعود، به رده هفدهم صعود کرد.
وی پیش از در جدول برترین شطرنج بازان زن جهان در رده بیست و یکم قرار داشت. بانوی اول شطرنج ایران با کسب یک مدال طلا و 2 مدال نقره در رقابت های شطرنج جهان در 2 بخش سریع و برق آسا در سن پترزبورگ روسیه تاریخ سازی کرد.
ورزشی ** 2052**1597

نظر شما