شناسهٔ خبر: 30594684 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وقوع حادثه برای یک هواپیما در کرج

یک فروند هواپیمای باری بوئینگ 707 در فرودگاه فتح کرج دچار حادثه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
   در سانحه سقوط هواپیماری باری ارتش در فرودگاه فتح البرز 15 نفر جان باختند. هواپیما باری بوئینگ 707 با 16 سرنشین از بیشکک قرقیزستان پرواز کرده بود که صبح امروز هنگام فرود اضطراری در فرودگاه فتح از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد . در این سانحه مهندس پرواز هواپیما زنده است و به مرکز درمانی اعزام شده است. هواپیما حامل گوشت برای استفاده در طرح مردم یاری ارتش بود . جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و جزئیات بیشتر علت حادثه با حضور تیم های تخصصی ارتش در محل سانحه در حال بررسی است.
 
*(13:45) اسامی کشته شدگان حادثه
 
مدیر ستاد مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: همه ۱۵ جسد یافته شده از هواپیمایی که صبح امروز در صفادشت کرج سقوط کرد به پزشکی قانونی استان البرز منتقل شدند.

 به گفته مهرداد علی بخشی، مدیر ستاد مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور، از ۱۶ سرنشین هواپیما، یک نفر زنده ماند و ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند. از ۱۵ جسد منتقل شده به پزشکی قانونی استان البرز، ۱۰ نفر شناسایی شدند و ۵ نفر نیز در حال شناسایی هستند. در بین ۱۰ جسد شناسایی شده، یک زن حضور دارد.

اسامی اجساد شناسایی شده به شرح زیر است:

۱- غفور قجاوند
۲- محمد باقر ندری
۳- جواد سلیمانی
۴- محمد عبدلی
۵- عزیراله علیزاده
۶- سعید قاسمی
۷- فریدون شیخی
۸- شاکر آجرلو
۹- مریم زارعی نژاد
۱۰- علی افروغ

اسامی زیر از سرنشینان هواپیما بودند که کار تشخیص هویت آن ها ادامه دارد:

محمد رضا طاهری
مصطفی محمودی
جواد مرادی
حمید رضا لطفیان
داود ذوالفقاری

فرشاد مهدوی نژاد، در این سقوط زنده ماند و به مراکز درمانی اعزام شد.

*(ساعت 11:35)حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با مهر گفت: محموله گوشت هواپیمای ۷۰۷ سانحه دیده ارتش، متعلق به یک شرکت بخش خصوصی بوده است.

به گفته این مقام مسئول دولتی فقط یک شرکت ایرانی از قرقیزستان گوشت وارد می کند. 

وی درباره میزان محموله گوشتی که قرار بود توسط این  هواپیما وارد کشور شود، اضافه کرد: بنده اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارم.

یک مقام مسئول در فرودگاه پیام  نیز گفت: به دلیل کم بودن دید ناشی از ابری بودن هوا، خلبان بوئینگ ۷۰۷ ارتش، فرودگاه فتح را با پیام اشتباه گرفته و در فرودگاه فتح می نشیند و به دلیل سنگین بودن این هواپیما، امکان بلند شدن مجدد از آن را نداشت. و به دلیل کوتاه بودن باند فرودگاه فتح، این هواپیما از باند خارج می شود.
 
این مقام مسئول در فرودگاه پیام البرز ادامه داد: تاکنون ۸ نفر فوتی قطعی داشته ایم و دو نفر نیز تنفس داشتند که در حال انتقال به بیمارستان های نزدیک هستند اما احتمال انتقال آنها به بیمارستان های تهران وجود دارد.

وی یادآورد شد: دو نفر از سرنشینان این هواپیما از کارکنان شرکت واردکننده گوشت بوده و ۸ نفر نیز از کروی پروازی این هواپیما و از کارکنان ارتش بوده اند.

 *(ساعت 11) امیر تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر ضمن تایید این خبر و این که ارتش در حال بررسی جزئیات حادثه است گفت: هواپیما حامل گوشت منجمد در جهت مردمیاری و کمک به هموطنان مان بوده است. 

روابط عمومی ارتش با صدور اطلاعیه ای تلویحا تایید کرد که این هواپیما متعلق به نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است. روابط عمومی ارتش اعلام کرد: صبح امروز (دوشنبه) یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷ حامل گوشت، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

براساس اطلاعیه ارتش، جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

سخنگوی اورژانس کشور از خروج پیکر هفت فوت شده حادثه آتش سوزی هواپیمای باری از داخل هواپیما خبر داد.

مجتبی خالدی گفت: هواپیما به منازل مسکونی شهرک زیبا دشت کرج برخورد کرده و از ۱۶ سرنشین این پرواز فقط مهندس پرواز زنده از داخل هواپیما خارج شده است. 

اشتباه خلبان بوئینگ ۷۰۷ در تشخیص محل درست فرود علت اصلی حادثه عنوان شده است.
 
*(ساعت 10) یک فروند هواپیمای باری بوئینگ ۷۰۷ قرقیزستان حوالی صفادشت تهران دچار حادثه شد.
براساس خبرهای اولیه هواپیما 10 یا 15 سرنشین داشته است. آمبولانس هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. براساس اطلاعات اولیه هواپیمای باری از بیشکک به مقصد فرودگاه پیام در حرکت بود که بنا به علت نامشخص در فرودگاه فتح کرج سقوط داشت. مسئولان می‌گویند خلبان هنگام ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و به دیواره فرودگاه و پس از آن به یک ساختمان برخورد کرده است. مدیرکل امنیتی استان البرز از نجات خلبانان هواپیما خبر داد. طبق شنیده‌ها ۱۵ نفر در این هواپیما بوده اند.
 
*(ساعت 9:25) سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات نیز در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با بیان این که تیم های امداد و نجات به منطقه سقوط اعزام شده اند گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از نوع هواپیما نداریم ولی 10 سرنشین و خدمه داشته است.  
 
 *( ساعت 9:15) پیش از این رئیس اورژانس کشور در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: هنوز معلوم نیست این هواپیما باری یا آموزشی بوده است ولی گویا 8 یا 9 سرنشین داشته.
 
علت حادثه هنوز مشخص نیست.
 
وقوع حادثه برای یک هواپیما در کرج

نظر شما