شناسهٔ خبر: 30540212 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

فلسطين صفر- استراليا 3؛ کانگوروها بازگشتند!

شاگردان آرنولد جبران اخيرشان برابر اردن را جبران کردند و به برتري 3 بر صفر مقابل فلسطين رسيدند.

صاحب‌خبر -

تيم ملي استراليا که يکي از مدعياني اصلي قهرماني آسيا محسوب مي‌شود، در نخستين بازي جام ملت‌ها شگفت زده شد و در حالي که به دنبال برد مقتدرانه بود، با يک گل برابر اردن شکست خورد ولي آنها امروز که در دومين بازي به مصاف فلسطين رفتند، توانستند با نمايشي يک طرفه و بهتر از حريف خود به پيروزي 3 بر صفر برسند تا جام ملت‌ها را اميدوارانه‌تر دنبال کنند.


کانگوروها با برتري در بازي امروز 3 امتيازي شدند تا بالاتر از تيم‌هاي سوريه و فلسطين در جايگاه دوم جدول گروه B قرار بگيرند، اما در اين گروه اردن شرايط بسيار خوبي دارد و مي‌تواند با کسب حتي يک تساوي در مسابقه آخر مقابل فلسطين، به‌عنوان صدرنشيني راهي مرحله يک هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا شود و کانگوروهاي مدعي را در رده دوم قرار دهد.

 


 


جام ملت‌هاي آسيا - امارات 2019 ؛ گروه B
جمعه: 97/10/21 ؛ ساعت 14:30
استاديوم: راشد- دبي/ تماشاگر:
داور: والنتين کوولانکو(ازبکستان)؛ کمک‌ها: عبدوخاميدولو رسولوف و سايدوف؛ داور چهارم: محمد جعفر سلمان(بحرين)/ کمک داوران پشت دروازه: روشن ايرماتوف و تانتاشف ايلگيز(ازبکستان).

 


تيم ملي فلسطين

 

 

 

سرمربي: نورالدين ولد علي

 


تيم ملي استراليا

 

 


سرمربي: گراهام آرنولد

 

 

اخطار


جاناتان زوريلا(35) از فلسطين

تام روجيچ(56) از استراليا

ترنت سينسبوري(83) از استراليا

 

بهترين بازيکن


کريس اکونوميديس که در نخستين مسابقه استراليا در جام ملت‌ها به‌عنوان بازيکن تعويضي به ميدان رفته بود، در مسابقه امروز برابر فلسطين از ابتدا در زمين حضور داشت و با پاس‌هاي فرار، نفوذهاي خطرناک از جناحين و ارسال‌هاي کم نقص خود، بارها دروازه حريف را تهديد کرد ولي نمايش درخشان او با پاس گل‌هاي زيبايي که داد، تکميل شد؛ اکونوميديس روي گل دوم با سانتر دقيق به مقابل تيرک دوم، آور مابيل را در موقعيت گلزني قرار داد و روي گل سوم نيز ارسال تماشايي‌اي روي سر جيانو فرستاد.

 

 

شرح گل‌ها


فلسطين صفر - استراليا 1 (دقيقه 18: جيمي مکلارن): گرانت در جناح راست زمين تام روجيچ را صاحب توپ کرد که سانتر بدون نقص او را جيمي مکلارن با ضربه سري تماشايي تبديل به گل کرد.

 

 


فلسطين صفر - استرالي 2 (دقيقه 20: آور مابيل): عزيز بهيچ نفوذ سريعي از سمت چپ زمين انجام داد و به اکونوميدس پاس داد تا اين بازيکن با حرکت به عقب و ارسال دقيق به تيرک دوم، موقعيت خطرناکي به وجود آورد و در ادامه با ضربه تمام کننده‌ي آور مابيل، استراليا به گل دوم برسد.

 

 

فلسطين صفر - استراليا 3 (دقيقه 90: آپوستولوس جيانو): سانتر بي‌نقص کريس اکونوميدس از روي کرنر سمت چپ زمين را آپوستولوس جيانو، بازيکن تعويضي استراليا با ضربه سر زد تا سومين گل اين تيم برابر فلسطين در دقايق پاياني به ثمر برسد.

 

 


لحظات حساس

 

دقيقه 3: مکلارن اولين موقعيت جدي استراليا را از دست داد و نتوانست پاس در عرض ايکونوميديس به مقابل دروازه فلسطين را با شوت پاي چپ تبديل به گل کند و ضربه او به پاي راست‌اش برخورد کرد و دفع شد.

 

دقيقه 7: شوت محمود وادي از محوطه 6 قدم پس از برخورد به پاي دجنک به بيرون رفت که البته داور ازبک در اين صحنه اعلام کرنر نکرد.

 

دقيقه 11: ارسال خطرناک گرانت از جناح راست زمين را ايروينه و مکلارن نتوانستند تبديل به گل کنند تا توپ به سمت مقابل برود و تبديل به گل نشود.

 

دقيقه 12: سانتر نورامبوئنا از روي ضربه آزاد ميانه زمين با ضبه سر محمود وادي در دستان رايان جاي گرفت.

 

دقيقه 13: فشار حملات استراليا روي دروازه فلسطين، دو کرنر براي کانگوروها به همراه داشت.


دقيقه 14: شوت آور مابيل به مدافعان فلسطين برخورد کرد و دفع شد.

 

دقيقه 24: نزديک بود ضربه سر جکسون ايروينه روي ارسال توپ از کرنر سمت راست زمين، دروازه فلسطين را باز کند که برخورد توپ با بدن مصعب البطاط مانع از به ثمر رسيدن گل سوم استراليا شد.

 

دقيقه 33: ارسال ميليگان از روي ضربه ايستگاهي و ضربه سر ايروينه از مقابل البهداري حاصلي به همراه نداشت و از روي دروازه فلسطين عبور کرد.

 

دقيقه 39: محمود وادي موفق نشد در محوطه جريمه به توپ برسد تا فلسطين نتواند روي يک ارسال ديگر از نورامبوئنا نتيجه بگيرد.

 

دقيقه 53: تاکتيک عجيب استراليايي‌ها براي زدن ضربه آزاد، مدافعان فلسطين را فريب نداد و توپ بعد از برخورد به بازيکنان اين تيم دفع شد.


دقيقه 54: پاس در عرض گرانت از جناح راست زمين نزديک بود بعد از برخورد به پاي عبدالله جابر وارد دروازه فلسطين شود، اما توپ به تيرک افقي اصابت کرد و با بدشانسي کانگوروها تبديل به گل نشد.


دقيقه 54: بهيچ از پشت محوطه جريمه شوت‌زني کرد که در راه ورود به دروازه فلسطين به مصعب البطاط برخورد کرد و به کرنر رفت.


دقيقه 55: ارسال بهيچ از جناح چپ زمين و ضربه سر ايروينه با کمترين فاصله از روي دروازه فلسطين به بيرون رفت.

 

دقيقه 62: شوت پاي راست عزيز بهيچ به سمت دروازه فلسطين در دستان رامي حماده جاي گرفت.

 

دقيقه 70: حمله جدي بازيکنان فلسطين حاصلي به همراه نداشت و با پاس به عقب محمود وادي، توپ به مدافعان استراليا رسيد.

 

دقيقه 84: ارسال خطرناک مابيل از سمت راست زمين را البهداري دفع کرد.


دقيقه 86: تک‌روي‌هاي مابيل از سمت راست زمين تا پشت محوطه جريمه فلسطين ثمري نداشت و توپ در اختيار رامي حماده قرار گرفت.

 

دقيقه 89: پاس گرانت و ارسال تند و تيز اکونوميديس از سمت راست محوطه جريمه بعد از برخورد به دست مصعب البطاط به کرنر رفت.

 

 

 


در حاشيه


* محمد صالح، سامح مراعبه، ياسر اسلامي و پابلو براوو نسبت به بازي اخيرشان برابر فلسطين در ترکيب حضور ندارند و جاي خود را به شادي شعبان، محمود وادي، الکسيس نورامبوئنا و نظمي البداوي داده‌اند.


* جاش ريزدون، ماسيمو لونگو و رابي کروزه نسبت به بازي گذشته استراليا، در ترکيب مسابقه امروز حضور ندارند و به جاي آنها برت گرانت، کريس اکونوميديس و جکسون ايروينه بازي مي‌کنند.

 

 

 

اتفاق ويژه


قهرمان دوره گذشته جام ملت‌هاي آسيا که در ديدار اخير دور جديد اين رقابت‌ها برابر اردن شکست خورده بود، امروز بازگشت با شکوهي به جام ملت‌ها داشت و علاوه بر برتري مطلق در مالکيت توپ، کرنرها و ...، سه گل هم وارد دروازه فلسطين کرد تا دوباره خود را به‌عنوان يک مدعي اصلي قهرماني جام معرفي کند.

 

 

نظر شما