شناسهٔ خبر: 30486174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکرار ادعاها از سوی هلند

تهران - ایرنا - برخی کشورهای اروپایی که تحت فشار رژیم صهیونیستی و در آستانه ارایه سازوکارمالی اتحادیه اروپا برای ادامه تجارت با ایران در حال خبرسازی و طرح ادعاهایی علیه کشورمان هستند، امروز نیز این ادعاها را تکرار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امروز(سه شنبه)درادامه ادعاهایی که از سوی دولت دانمارک و فرانسه طی ماههای گذشته علیه ایران مطرح شده بود،وزیر خارجه هلند نیز مدعی شد که ایران در دو عملیات علیه دو شهروند هلندی ایرانی تبار دراین کشور دست داشته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آمستردام، «استف بلاک» در نامه ای به پارلمان هلند ادعا کرده است که سرویس اطلاعاتی هلند مدارکی در اختیار دارد مبنی بر اینکه ایران در ترور دو شهروند هلندی ایرانی تبار در منطقه آلمیره در سال 2015 و دیگری در لاهه در سال 2017 نقش داشته است.
این ادعا در حالی امروز از سوی وزیر خارجه هلند مطرح شد که وزیر خارجه دانمارک نیز ساعاتی پیش در توئیتر نوشت: اتحادیه اروپا با اعمال تحریم هایی علیه یک سرویس اطلاعاتی ایران در ارتباط با طرح هایی درخاک اروپا موافقت کرده است.
این ادعاها در حالی مطرح شد که سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز تاکید کرد که کار ایجاد ساز وکار مالی ویژه برای تجارت با ایران بعد از خروج آمریکا از برجام بخوبی پیش می رود و زمان اجرای این سازوکار بزودی اعلام می شود.
مقامات وزارت خارجه ایران قبلا ادعاهای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی درخاک اروپا را رد کرده و آنها را ناشی از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای لطمه به روابط تهران و بروکسل بعد از خروج آمریکا از برجام دانستند.
روزسه‌شنبه(۳۰اکتبر،۸ آبان) سرویس اطلاعاتی دانمارک مدعی شد، برخی یاگروهی قصد ترور یک فرد مرتبط با گروهک تروریستی الاحوازیه را داشته‌ که در دانمارک زندگی می‌کند. فرانسه نیز پیشتر مدعی تلاش برای بمب گذاری در یک گردهمایی منافقین شده بود.
بعد ازطرح این موارد، وزیر خارجه ایران بااشاره به ادعای برخی مقامات دانمارکی درخصوص عملیات نافرجام علیه یکی فرد در این کشور، انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را قویا تکذیب کرد و افزود: به هیچ عنوان این طور نبوده است.
ظریف تاکیدکرد: طرح چنین ادعاهایی در مورد دخالت ایران در حادثه دانمارک و دستگیری که اخیرا انجام شده ساخته سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی(موساد)است.
حمله تروریستی در شهر اهواز روز شنبه 31 شهریور 1397 در جریان مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس روی داد که در جریان آن 25 نفر از افراد حاضر برای تماشای مراسم از جمله شماری از زنان و کودکان شهید شدند. مسئولیت این حمله را گروهک تروریستی الاحوازیه برعهده گرفته بود.
اروپام**9109**1590

نظر شما