شناسهٔ خبر: 30483306 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

سهم ویژه اقشار کم درآمد از درآمد حاصل از فروش نفت/ پرداخت وام ازدواج 15 میلیونی با شرایط اقتصادی کنونی کارساز نیست

نصر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از تلاش اعضای این کمیسیون برای تدوین بودجه ۹۸ با نگاه حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر، نسل جوان و معلولان کشورخبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، زهرا ساعی، در تشریح رویکرد حمایتی کمیسیون اجتماعی برای افزایش اعتبارات تخصیص‌ یافته به اقشارکم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه در بودجه 98، اظهار داشت: هم‌اکنون در تلاش هستیم که با ایجاد جابه‌جایی در موارد مندرج در تبصره 14 لایحه بودجه 98 بتوانیم اعتبارات تعیین‌شده برای انجام اقدامات حمایتی به ویژه در خصوص افراد کم درآمد و آسیب‌‎پذیر جامعه، معلولان و جوانان در شرف ازدواج را افزایش دهیم.

سهم ویژه اقشار کم درآمد از درآمد حاصل از فروش نفت

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مصوبات روز گذشته کمیسیون اجتماعی به بند 5 تبصره 14 برمی‌گردد که به درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی برمی‌گردد که می‌توان از اعتبارات این بخش برای تقویت وضعیت معیشت اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امسال قرار بر این شده است که حقوق کارمندان و کارگران 20 درصد افزایش پیدا کند، اما برای افزایش مستمری افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و عمدتا از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، تصمیمی اتخاذ نشده است.

ساعی اظهار کرد: پیشنهادم این است که به دلیل تورم، شرایط اقتصادی کنونی و کاهش قدرت خرید اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه لازم است توجه ویژه‌ای به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، داشته باشیم و بخشی از ردیف‌های مندرج در تبصره 14 را برای این بخش هزینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش اعتبارات تخصیص‌یافته به سازمان بهزیستی در بودجه 98 از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، کما اینکه قانون جامع حمایت از معلولان مصوب شده، اما به دلیل تنگناهای بودجه‌ای که وجود دارد، اعتبارات محدودی برای این بخش تعیین شده است که بخشی از نیاز این بخش را نیز می‌توان از طریق ایجاد جابجایی‌هایی در سایر ردیف‌های مندرج در تبصره 14 تامین کرد.

پرداخت وام ازدواج 15 میلیونی با شرایط اقتصادی کنونی کارساز نیست

ساعی تاکید کرد: افزایش وام ازدواج یکی دیگر از مواردی است که در بودجه 98 باید بدان توجه شود، چرا که وام ازدواج 15 میلیون مصوب شده است، اما با توجه به گرانی مسکن، کالاها و مشکلات ناشی از آن لازم است برای تسهیل روند ازدواج جوانان این میزان را افزایش دهیم، در غیر این صورت  پرداخت این وام کارساز نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: روز گذشته پیشنهاد دادیم بخشی از اعتبارات مندرج در تبصره 16 برای افزایش وام ازدواج هزینه شود تا سقف پرداخت وام ازدواج از 15 میلیون به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

ضرورت تخصیص ردیفی در بودجه 98 برای تامین مواد غذایی پروتئینی اقشار کم درآمد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تامین مواد غذایی پروتئینی برای اقشار کم‌درآمد نیز از دیگر مواردی است که می‌توان آن را از طریق بخشی از ردیف‌‎های مندرج در تبصره 14 محقق کرد، چرا که در شرایط کنونی این قشر در تامین این نوع مواد غذایی با مشکل جدی مواجه هستند، بنابراین در تلاش هستیم در گام بعدی این موضوع را هم در کمیسیون مطرح کرده و به تصویب برسانیم تا در نهایت در کمیسیون تلفیق هم به تصویب برسد و تدوین بودجه 98 با یک نگاه حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر، نسل جوان و معلولان کشور صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما