شناسهٔ خبر: 30442624 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

پژو ۳۰۸GTi چند ماه توقف تولید شد

پژو ۳۰۸GTi عملکرد مناسبی در آزمایش‌های جدید آلایندگی و مصرف سوخت WLTP اروپا نداشته است و به‌منظور ایجاد اصلاحات، با چند ماه توقف تولید مواجه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

از زمانی که آزمایش آلایندگی و مصرف سوخت جدید اروپا موسوم به «فرآیند تست هماهنگ‌شده‌ی جهانی خودروهای سبک‌وزن» یا به اختصار WLTP جایگزین آزمایش آلایندگی NEDC شده است، بسیاری از برندهای خودروساز اروپایی مجبور به ایجاد تغییرات و اصلاحات در برخی محصولات خود شده‌اند. اولین‌ قربانی‌های تست WLTP، محصولات بی‌ام‌و شامل M3 و مدل بنزینی سری ۷ بود که تولید و فروش آن‌ها در بازار اروپا متوقف شد. پس از بی‌ام‌و، قوانین سرسخت آلایندگی WLTP دامن آئودی و مدل SQ5 را گرفت. این روند ادامه پیدا کرد و اخیراً مقامات پورشه به‌منظور جلوگیری از ضرر مالی، ثبت سفارش خودروهای شخصی‌سازی شده را متوقف کردند که تقریباً بر تمام محصولات این برند تأثیر قابل توجهی گذاشت.

 

پژو 308GTi,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو
پژو 308GTi,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو
پژو 308GTi,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

اما جدیدترین قربانی آزمایش WLTP، پژو ۳۰۸GTi است. مدیران ارشد برند فرانسوی پژو با تأیید توقف تولید این مدل به‌خصوص تیپ ۱.۶ لیتری با پیشرانه‌ی THP آن، اعلام کردند که به‌زودی ۳۰۸GTi پس از اصلاحات لازم، به خط تولید بازخواهد گشت.

 

بر اساس گفته‌های مقامات پژو، ۳۰۸GTi از جمعه ۱۱ خرداد تا پاییز سال جاری تولید نخواهد شد. تیم مهندسی پژو در طول این مدت ۳۰۸GTi را بهینه‌سازی می‌کنند تا مطابق استانداردهای WLTP باشد. البته نهایت قدرت این مدل تغییری نخواهد کرد و همچنان ۲۷۰ اسب بخار قدرت در اختیار راننده خواهد بود.

 

پژو 308GTi,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو
پژو 308GTi,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

شرکت فرانسوی پژو پس از چند سال عملکرد نه‌چندان قابل توجه، مدتی است که با رونمایی مدل‌های جدید و جذاب، توجه رسانه‌ها و طرفداران دنیای خودرو را به خود جلب کرده است. پژو در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ با مدل استشین ۵۰۸ جدید، نسل جدید ۲۰۰۸ و بر اساس شایعات، احیای مدل ۲۰۸ حضور پیدا می‌کند.

 

پژو 308GTi,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

تست WLTP به‌منظور به‌روزرسانی آزمایش‌های آلایندگی اروپا ایجاد شد. به‌ مدت چند دهه خودروهایی اروپایی بر اساس تست آلایندگی جدید اروپا (NEDC) که در دهه‌ی ۱۹۸۰ ایجاد شده بود، بررسی و آزمایش می‌شدند. مقدارهای معیار در تست NEDC بر اساس شرایط رانندگی فرضی بود؛ اما در WLTP، معیارها کاملاً بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از موقعیت‌های رانندگی واقعی در محیط‌های متنوع تعیین شده است. تست WLTP آلایندگی و مصرف سوخت خودروهای احتراقی و حتی برقی را در شرایط مختلف آزمایش می‌کند و در کشورهای مختلف، قابل استفاده است.

 

 

نظر شما