شناسهٔ خبر: 30439788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

یک بام و دو هوای امریکا در خروج از سوریه

صاحب‌خبر -



پس از آنکه ترامپ اعلام کرد در نظر دارد 2 هزار نیروی خود را از سوریه خارج کند، ارتش امریکا حملات هوایی خود علیه مواضع گروه تروریستی داعش در شرق سوریه را شدت بخشیده است. به گزارش الجزیره، براساس گزارش‌ها و تصاویری که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، سه منبع در سوریه تأیید کرده‌اند که خشن‌ترین حملات طی هفته‌های گذشته علیه الکشمه، دهکده‌ای در نزدیکی رود فرات، روی داده است. به همین خاطر، بسیاری از خانواده‌های اعضای گروه داعش به سمت روستاهای جنوب این کشور فرار کرده‌اند و تنها عده کمی از نیروهای این گروه تروریستی باقی مانده‌اند تا با نیروهای دموکراتیک سوریه و سربازان امریکایی مبارزه کنند.
در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نورالدین الزنکی، برجسته‌ترین گروه مسلح در حومه غربی حلب پس از آنکه گروه تحریر الشام (جبهه النصره سابق) مناطق تحت سیطره این گروه در غرب حلب در شمال سوریه را اشغال کرد، از انحلال کامل خود خبر داد.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از شبکه المیادین، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: تحریرالشام توانست مناطق تحت سیطره نورالدین الزنکی در غرب حلب را بعد از چهار روز درگیری میان دو طرف که به کشته شدن بیش از ۱۰۰ شورشی منجر شد، اشغال کند.
درگیری‌های میان دو طرف روز سه‌شنبه و بعد از آن آغاز شد که تحریرالشام، نورالدین الزنکی را به قتل پنج تن از نیروهایش متهم کرد. جنبش نورالدین الزنکی بعد از خروج از حومه غربی حلب به ترکیه، شهر عفرین و مناطق تحت سلطه کمپین «سپر فرات» در شمال شرق سوریه عقب نشینی کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما